۱۳۸۹ شهریور ۸, دوشنبه

اشتباهات رایج در آرایش لبها

بعضی از خانم‌ها دوست دارند برای آرایش لب‌ها از رژ لب‌های بسیار کم‌رنگ استفاده کنند تا لب‌هایشان طبیعی، براق، برجسته و زیبا به نظر برسد، اما اشتباه اینجاست که رژ لب
بیش از حد کم‌رنگ، باعث می‌شود چهره شما خسته و بی‌حال شود. برای اینکه به لب‌هایتان حالتی زیبا بدهید توصیه می‌کنیم از رژ لب‌ همرنگ یا یک درجه تیره‌تر از رنگ‌ طبیعی لب‌هایتان استفاده کنید. سعی کنید براق‌ترین رژ لب‌ را انتخاب کنید چون نور را بیشتر منعکس و لب‌های شما را برجسته‌تر نشان می‌دهد.
در آرایش لب‌ها مشکل دیگری که وجود دارد این است که امکان دارد رژ لبتان کج و معوج شود و خلاصه آرایش لبتان خوب از آب در نیاید. برای جلوگیری از این مشکلات بهتر است ابتدا خط لبتان را بکشید و سپس داخل این محدوده را با رژ لب‌، پر کنید. (درست مثل وقتی که در دوران بچگی نقاشی‌هایتان را رنگ می‌کردید)! به این ترتیب رژ لب دقیقا در راستای لب‌های شما کشیده می‌شود. در ضمن خط لب شما هم باید همرنگ یا نهایتا یک درجه تیره‌ از رژ لبتان باشد

تست رنگ رژ لب

۱-ابتدا از چپ استیک و یا یک مرطوب کننده استفاده کنید.
۲-سپس با انتخاب رنگ مداد لب(که میباید همرنگ با رژ و یا یک درجه از آن تیره تر باشد) شروع به کشیدن خط لب میکنیم.ابتدا از لب بالا شروع میکنیم و از گوشه های لب بالا بسمت وسط لب خط لب را میکشیم.این عمل را برای لب پایین تکرار میکنیم.سپس با گوش پاک کن خط کشیده شده را نرم میکنیم.
۳-سپس درون طرح خط لب را با رژ لب پر میکنیم.سپس با انگشت و یا خود لبها رژ لب را یکنواخت کنید.
۴-در آخر لبها را به آرامی روی دستمال کاغذی فشار دهید تا رژ لب یکنواختر گشته و تثبیت گردد.
نکته:
* برای افزایش ماندگاری رژ لب پیش از آرایش لب از کرم پودر بعنوان پایه استفاده کنید و یا با مداد لب تمام لب را بکشید.
* برای کاهش ایجاد لکه ناشی از تماس لبها با لیوان و غیره.. پس از رژ لب زدن روی آن را سایه همرنگ زده و مجددا رژ لب بزنید.
* برای تست رنگ رژ لب آن را به نوک انگشتان بزنید و نه پشت دست.
* برای زدودن رژ لب از روی لباس ابتدا محل را با گلیسیرین پاک کرده و سپس لباس را بشویید.
Tags: آرایش لب, تست رنگ رژ لب, رنگ مداد لب, مداد لب

تاتو کردن ابرو، چشم و لب و آرایش دایم

تاتو و آرایش دائم سال‌ها در فرهنگ‌ها و میان ملل مختلف مرسوم بوده است. اما امروزه در میان زنان و مردان مُد شده است.تاتو کردن ابرو، چشم و لب به صورت‌ آرایش دایم
و ترسیم نقوش مختلف بر روی بدن، این روزها طرفداران زیادی دارد. بعضی افراد آن را به‌عنوان راهی برای زیباتر شدن برگزیده‌اند، ولی برای بعضی دیگر راهی برای مطرح کردن خود در میان مردم و کسب هویت می باشد. تاتو کردن ممکن است فقط چند دقیقه طول بکشد. امّا قبل از آن بهتر است درباره‌اش تحقیق کنید و بیشتر بدانید تا با برداشتن گام‌هایی در راه محافظت از سلامت خود، دچار پشیمانی نشوید.
تاتو نشانه یا طرحی دائمی است که با کاشتن رنگ‌دانه‌ها داخل پوست به‌وجود می‌آید. سوزن یک میلی‌متری داخل پوست می‌شود. یک سوزن به سر یک ابزار دستی که با برق کار می‌کند، متصل می‌شود و با سرعت زیاد پوست را سوراخ سوراخ می‌کند و رنگ را داخل پوست تزریق می‌کند، تقریباً مثل کاری که سوزن چرخ خیاطی انجام می‌دهد.
این ابزار قطرات کوچک جوهر را به داخل سلول‌های لایه درم پوست تزریق می‌کند. سلول‌های این لایه پایدارند، بنابراین تاتو به صورت دائمی روی پوست باقی می‌ماند. اگر این جوهر فقط در خارجی‌ترین لایه پوست یعنی اپیدرم تزریق شود، چون سلو‌ل‌های این لایه مرده‌اند، از سطح پوست برداشته شده و رنگ تاتو باقی نخواهد ماند. در ابتدا محل تاتو ممکن است متورم و پوست پوست شود. در ۲۴ساعت اول پس از تاتو مقداری خون از پوست تراوش می‌کند و تراوش مایع شفاف و زردرنگی تا چند روز طبیعی است. تاتو کردن برای بعضی افراد درد کمی دارد، ولی شاید برای دیگران تجربه‌ای دردناک باشد.
مراقبت‌‌های پس از تاتو
بعد از انجام تاتو، ۱۲- ۲ ساعت محل آن را با بانداژ بپوشانید. ۲ بار در روز به وسیله صابون آنتی باکتریال زخم تاتو را به آرامی بشویید و خشک کنید و مرطوب‌کننده بزنید.
بهتر است پس از تاتو، به محل آن پماد آنتی‌بیوتیک بزنید تا خطر عفونت پوستی را کاهش دهید. تا جایی که می‌توانید روی آن را نپوشانید و از قرار گرفتن در نور مستقیم خورشید و شنا کردن خودداری کنید.
اگر وسایل تاتو آغشته به خون افراد آلوده باشد، احتمال انتقال بیماری های ایدز و هپاتیت C وجود دارد که از بیماری‌های کشنده و خطرناک هستند. هپاتیت B، سل و کزاز هم به این روش منتقل می‌شوند.
خطرات تاتو
طرح‌های تاتو از آرایش‌های دایم ابرو تا نقوش پُرآب و تابی که تمام سطح پشت یا بازو را می‌پوشاند، متفاوت است. انجام تاتو ممکن است برای شما بسیار گران تمام شود، چون در این فرآیند، سوزن می تواند در یکی از سدهای دفاعی بدن شما نفوذ می‌کند و همراه خود عوامل میکروبی را وارد بدن می‌کند. ( بیاتومدل . کام ) رنگ‌های تاتو هم ممکن است واکنش‌های ایمنی بدن را تحریک کند.
واکنش‌های آلرژیک (حساسیت)
رنگ‌هایی که در تاتو استفاده می‌شود به خصوص رنگ قرمز ممکن است ایجاد حساسیت کند. در این صورت پوست محل انجام تاتو قرمز می‌شود و دچار خارش می‌شود. این حساسیت‌های پوستی، سال‌ها پس از انجام تاتو ممکن است ظاهر شود.
بیماری‌های خونی
اگر وسایل تاتو آغشته به خون افراد آلوده باشد، احتمال انتقال بیماری های ایدز و هپاتیت C وجود دارد که از بیماری‌های کشنده و خطرناک هستند. هپاتیت B، سل و کزاز هم به این روش منتقل می‌شوند.
مشکلات پوستی
در اطراف ناحیه‌ای که رنگ تاتو تزریق شده است، ضایعه‌هایی به نام گرانولوما به وجود می‌آید که پُر از سلول‌های ماکروفاژ است که تلاش می‌کنند رنگ تاتو را ببلعند و از پوست پاک کنند، به خصوص اگر رنگ تاتو حاوی جوهر قرمز باشد. هم‌چنین در محل تاتو ممکن است KELOID (برآمدگی در محل التیام زخم) ایجاد شود که افراد سیاه پوست بیشتر مستعد به آن هستند.
عفونت پوستی
تاتو ممکن است موجب عفونت باکتریایی موضعی شود. علایم این عفونت شامل سرخی، گرمی، تورم و چرک است.
استریل کردن وسایل تاتو
قبل از این که تصمیم به انجام تاتو بگیرید، مراکز و موسساتی را که در شهر شما این خدمات را ارائه می‌دهند، بررسی کنید. قابل اعتمادترین و مطمئن‌ترین مکان را انتخاب کنید. موسسه‌ای را انتخاب کنید که تمیز باشد و از نظر وجود امکانات زیر در آن محل مطمئن شوید.
اتوکلاو
اتوکلاو دستگاهی است که با حرارت مرطوب (بخار آب) وسایل را استریل کرده و تمام میکروب‌ها را از جمله میکروب ایدز و هپاتیت را از بین می‌برد. تمام وسایلی که یک‌بار مصرف نیستند، باید با این وسیله پس از هر بار استفاده استریل شوند. توجه کنید الکل یا بتادین میکروب این بیماری‌ها را از بین نمی‌برند.
اگر به دستگاه فوق دسترسی نداشتید، می‌توانید از گلوتر آلدئید استفاده کنید. بعد از پاک کردن وسیله ی تاتو از هر گونه آلودگی و کثیفی، استفاده از آلدئید ۲ درصد به مدت ۲-۱ دقیقه، ویروس HIV (ایدز) را از بین می برد و برای کاهش خطر HBV (ویروس هپاتیت B) 4 دقیقه کافی است.
گلوتر آلدئید روی فلزات خوردگی ایجاد نمی‌کند و به ابزارهای پلاستیکی و لاستیکی آسیبی نمی‌رساند. محلول گلوتر آلدئید را می‌توانید از مراکز فروش مواد و وسایل دندانپزشکی تهیه کنید.
وسایل تازه و نو
هنگامی که فرد انجام دهنده ی عمل تاتو برای شروع کار آماده می‌شود، دقت کنید که آیا سوزن سر ابزار را عوض می‌کند و ظرف حاوی رنگ را مخصوص شما تهیه می‌کند یا خیر. رنگ، سوزن و ظرف حاوی رنگ برای تاتو باید بعد از هر بار مصرف ، تعویض شوند.
مواد ضدعفونی و مواد سفیدکننده
آلات و ابزاری که قابل استریل شدن در اتوکلاو نیستند، پس از هر بار مصرف با مواد ضدعفونی‌کننده و مواد سفیدکننده باید تمیز شوند: مانند میز، صندلی و … .
دستکش
کسی که برای شما عمل تاتو انجام می‌دهد، باید دستش را با آب و صابون بشوید، دستکش لاتکس بپوشد و در طول تاتو کردن دستش را به جاهای دیگر مثل کشو یا تلفن نزند.
پاک کردن تاتو
پس از مدتی رنگ تاتو تغییر می‌کند و قرمز یا زرد می‌شود یا اینکه محو و بی‌رنگ می‌شود و ظاهری زشت پیدا می‌کند. گاهی نیز به اقتضای سن، تاتو می‌کنیم، اما با بالا رفتن سن، طرز فکر ما عوض می‌شود و دیگر دوست نداریم نقش‌های تاتو روی پوست ما باشد. برای این که دچار این مشکلات نشویم می‌توانیم از تاتوی موقت با حنا روی پوست استفاده کنیم که چندین روز باقی می‌ماند و ظاهر زیبایی هم دارد.
به هر حال اگر شما تاتوی دائم انجام داده‌اید، راه های زیر برای زدودن رنگ ها از بدن وجود دارد:
سایش پوست
ابتدا پوست را تا حد انجماد سرد می کنند تا بی‌حس ‌شود،. سپس توسط ابزارهای ویژه‌ای لایه سطحی پوست را که حاوی رنگ‌های تاتو است می سایند. این روش درد و خونریزی دارد و اسکار (جای زخم) به جا می‌گذارد.
جراحی
با چاقوی جراحی، پوست را می شکافند و تاتو را بر می دارند و مجدداً پوست را بخیه می‌کنند. در این روش هم جای زخم ممکن است باقی بماند.
لیزر
این روش آسان‌ترین و کاربردی‌ترین روش برای برطرف ساختن تاتوی دائمی است، امّا هزینه آن زیاد است. پالس‌های نور لیزر، رنگ‌دانه‌های تاتو را می‌شکند و بدن به صورت طبیعی، محل را از بقایای رنگ پاک می‌کند. ممکن است شما ۱۲بار درمان با لیزر را برای از بین بردن کامل تاتوی خود احتیاج داشته باشید، ولی باز هم امکان باقی ماندن رنگ وجود دارد. تاتوی سیاه راحت‌تر از سایر رنگ‌های تاتو پاک می‌شود.

آرایش لب ها

قدم اول : با یک رژ لب چرب ولی بی رنگ لب را چرب کنید تا از نرم بودن و یک دست بودن لب مطمئن شوید این کار باعث می شود که لبهائی که خشک و پوسته پوسته هستند نرم و یکدست شوند .
قدم دوم: با یک اسفنج ،کمی کرم پودر روی لبها بزنید لبها را باز کرده و داخل تمام شکافها را بپوشانید این کار دو فایده دارد اول اینکه رنگ طبیعی لب شما در رنگ رژ لب تاثیر نمی گذارد دوم اینکه لب یکدست میشود .
قدم سوم: با قلم موی پودر زنی لبها را با پودر فیکس یا پودر سبک مخصوص چهره ، بپوشانید این کاربا گرفتن چربی اضافی لبها باعث دوام رژ لب شما میشود .
قدم چهارم : با یک مداد لب نوک تیز که رنگ آن شبیه رنگ لب شما یا رنگ رژ لب شما ست دور لب را خط بکشید ابتدا از شکاف لبها شروع کنید، سپس لب پائین و بعد از آن دوطرف لب بالارا خط بکشید توجه کنید اگر مداد لب شما بخوبی روی پوستتان خط نمی کشد آن را کف دستتان کمی گرم کنید .
قدم پنجم : با قلم مو داخل لب را پرکنید توجه کنید تمام شکافهای لب بطور یکنواخت پر شود ‌‍؛ به یاد داشته باشید بهترین راه استفاده از رژلب قلم مو می باشد.
قدم ششم: اگر بخواهید دوام رژ لب شما بیشتر باشد یک دستمال کاغذی تا کنید بین لبانتان قرار دهید کمی فشار دهید بعد بردارید این کار باعث دوام رژ لب شما میشود اگر بخواهید که رنگ رژلب شما مات نباشد در انتهای کار از برق لب استفاده کنید .
گریم لب :
آرایش لب از حساس ترین کارهای متعادل سازی بشمار می آید و کوچکترین خطائی بشکل واضح خود را نشان میدهد لب در حالت طبیعی به شکلی دیده میشود که لب بالا و حاشیه لب پائین تیره تر است و روی لب پائین روشن ترمی باشد این قانون را در مورد لب های نرمال همیشه رعایت کنید بعد از اینکه خط دور لب را کشیدید با مداد لب ، لب بالا و حاشیه لب پائین را رنگ کنید سپس از رژ لبی با رنگ دو درجه روشن تر استفاده کنید برای برجستگی لب پائین میتوانید از برق لب نیز استفاده کنید بعد از تکمیل آرایش لب با یک قلم مو ظریف یک قاب روشن دور لب ایجاد کنید این کار جلوه و جوانی خاصی به لب شما میدهد .

لب‌ها، خشکی و ترک خوردگی آنها

یکی از مشکلات آزاردهنده لب‌ها، خشکی و ترک خوردگی آنهاست. زیرا لب‌ها فاقد غدد چربی بوده و به خشکی محیط خارج بسیار حساس هستند و به آسانی ترک می‌خورند. لب‌های ترک خورده علل متعددی دارد و می‌تواند در هر فصلی اتفاق بیفتد..
هوای زمستانی خشک یا گرمای خورشید در تابستان می‌تواند به همان اندازه خشکی در خانه در ایجاد این مشکل مشارکت کند. کسانی که غالبا لب‌هایشان را لیس می‌زنند ممکن است متوجه شوند که هر چه بیشتر لیس می‌زنند، لب‌هایشان خشک‌تر می‌شود.
برای اینکه لب‌هایتان را مرطوب نگه‌دارید باید از محصولات با پایه وازلین یا موم زنبور عسل یا پماد ساده وازلین استفاده کنید. از محصولات خوش طعم اجتناب کنید زیرا موجب می‌شوند شما دائما در تلاش‌ برای لیسیدن لب‌هایتان باشید.
پیشنهاد می‌شود که از یک پماد ساده استفاده کنید چون پمادهای دارویی معمولا دارای مفتول هستند که پتانسیل ایجاد خشکی را دارند.
برخلاف تصور مردم، پماد لب اعتیادآور نیست. پس از مدتی مصرف پماد، فرد متوجه می‌شود که احساس لطافت ناشی از آن را دوست دارد و تمایل پیدا می‌کند که با به کارگیری مجدد آن، این احساس را تداوم ببخشد. این امر ذاتا نه اعتیاد محسوب می‌شود و نه اینکه استفاده از مقدار زیاد آن چیز مضری است
رعایت نکات زیر می تواند به جلوگیری از ایجاد لبهای ترک خورده کمک کند
۱) رطوبت محیط را افزایش دهید. هوای خانه‌تان را به وسیله یک بخور مرطوب نگه دارید (که می‌توانید از هر داروخانه‌ای خریداری کنید.) اطمینان حاصل کنید که بخور، تمیز است. آن را از دسترس اطفال دور نگه دارید.
۲) لیس نزنید. خشک و مرطوب کردنی که به وسیله لیس زدن اتفاق می‌افتد به سرعت موجب ترک خوردن لب‌ها می‌شود. به جای لیس زدن، از یک پماد لب استفاده کنید.
۳) صورت‌تان را بپوشانید، در زمستان، به خصوص در روزهایی که باد زیاد می‌وزد، اطمینان حاصل کنید که یک شال یا کلاه یا یک ماسک، لب‌های شما را پوشانده است.
۴) از پماد لب‌های دارای ضدآفتاب استفاده کنید، چون خورشید می‌تواند سبب ایجاد ترک در لب‌های شما شود یا اینکه آن را بدتر کند. پس از محصولی که حاوی فاکتور ضدآفتاب یا SPF 15 یا بالاتر است، استفاده کنید.
Tags: ضدآفتاب, لب‌ها، خشكی و ترك خوردگی, لیس نزنید, هوای زمستانی خشك, پماد لب

زیاده روی در استفاده از رژ لب

زدن رژلب زیاد و پررنگ باعث بزرگتر جلوه کردن لبهایتان نمی شود، بلکه چهره را مثل صورت یک دلقک مسخره خواهد کرد. چطور باید از این کار جلوگیری کنید؟

همه چیز بستگی به رنگ رژلب و برق لبتان دارد. با یک رنگ ملایم مثل صورتی شروع کنید. بعد به دنبال خط لبی مناسب با آن و سه درجه پررنگ تر از رنگ اصلی لبتان باشد. و دقیقاً دور لبتان بکشی و نه حتی یک میلیمتر بالاتر از آن. بعد می توانید روی کار برق لب بزنید. برق لب باعث می شود که رژلبتان جلوه ای زیباتر داشته و لب هایتان را سه بعدی نشان خواهد داد

آرایش لب ‌ها و گونه ‌ها

آرایش گونه‌هااگر می‌خواهید گونه‌های شما شبیه <خط عابر پیاده> به نظر نرسد، بهتر است <رژگونه> را به صورت افقی در امتداد گونه نمالید. برای مالیدن رژگونه ابتدا لبخند بزنید و بعد بر روی برجستگی‌های <سیب مانند> گونه‌ها، رژگونه را بر این ترتیب بمالید: ابتدا برس رژگونه را به‌طور مایل به سمت خط رویش موهای سر ببرید ودوباره برس را روی برجستگی‌ گونه‌ها پایین بیاورید تا هم اضافات رنگ از گونه جدا شود و هم رنگ اندکی پخش شود.‌
آرایش لب‌ها
برای آرایش لب‌ها، از رژ لبی استفاده کنید که خیلی پررنگ نباشد، و رنگ متوسط داشته باشد. خط لب را بعد از استفاده رژ لب، بکشید. دقت کنید که خط لب خیلی پررنگ‌تر از رنگ رژلب نباشد. خط لب خیلی غلیظ نه تنها <از مد ا فتاده> بلکه اصلاً هم زیبا نیست. برای اینکه رنگ خط لب شما زیبا و طبیعی باشد، از رنگی استفاده کنید که همرنگ و یا نهایتاً یک درجه تیره‌تر از رنگ رژلب شما باشد. در ضمن خط لب را دقیقاً روی خط طبیعی لب خود (خطی که سطح صورت را از لب جدا می‌کند) بکشید و اگر لب‌های شما کوچک هستند از نقاشی کردن لب خودداری کنید. بهترین روش برای درشت‌تر کردن لب‌ها کوچک، استفاده از رژلب‌هایی با رنگ متوسط ( نه کم‌رنگ و نه پررنگ) و نیز استفاده از برق لب است. ‌
بهتر است بعد از کشیدن خط لب، با یک قلموی نازک، اندکی رنگ خط‌لب و رژ لب را با هم مخلوط کنید تا هم، رنگ به صورت یکنواخت بر روی لب‌های شما پخش شود و هر رنگ رژ و خط لبتان با یکدیگر چندان مغایرت نداشته باشند.‌
آرایش اجزای صورت، در اینجا به پایان می‌رسد اما ممکن است پوست برخی افراد دارای لک‌هایی باشد که احتیاج به محو کردن داشته باشد. در صورت وجود لک و یا حلقه سیاه دور چشم، این مرحله را بعد از استفاده کرم پودر بر روی پوست صورت انجام دهید.
در بازار محوکننده‌هایی وجود دارند که برای محو کردن حلقه‌تیره زیر چشم استفاده می‌شوند. این کرم‌ها بهتر است یکی‌-‌دو درجه روشن‌تر از رنگ پوست شما باشد. این محصولا‌ت بیشتر برای کم‌رنگ کردن لکه‌هایی استفاده شود که بیشتر جلب توجه می‌کنند، اما راه بهتر برای محو کردن لکه‌های پوست، استفاده از همان کرم پودر رنگ پوست است. کرم پودر باید به‌صورت غلیظ‌تر استفاده شود تا در نهایت لکه‌ها نیز به رنگ طبیعی پوست در آیند. در ضمن بهتر است همواره از محوکننده و کرم پودر با <نشان (مارک) یکسان> استفاده کنید چون در این‌صورت امکان هماهنگ کردن آنها با یکدیگر بسیار آسان‌تر خواهید بود. بعد از پوشاندن لک‌ها توسط کرم‌پودر، سعی کنید با ضربات آهسته انگشت خود بر روی پوست، تمام قسمت‌های پوست صورت را هم سطح کنید تا برجستگی بر روی پوست شما نمایان نباشد. آرایش شما تمام شد، خسته نباشید!

۱۳۸۹ شهریور ۱, دوشنبه

با آخرین متدهای زیبائی آشنا شوید

خداحافظی با مدل موهای سفت و محکم
نگاهی به دختران امروزی بیندازید؛ ”کامرون دیاز، کیت‌ماس، درو باریمور“ هری جاش آرایشگر ستارگان مشهور هالیوود می‌گوید: ”این ستارگان همیشه موهایشان را آزاد، مواج و بی‌نظم درست می‌کنند و حتی اگر به یک مراسم بروند هرگز به سراغ اسپری‌های مو (تافت) نمی‌روند“.
به‌عبارت دیگر، عادت‌های قدیمی تغییر کرده‌اند. موهای نرم‌تر ورها، در حال حاضر جذاب در زمان کوتاه ،مقداری ژل یا کرم مو (اگر موهایتان ضخیم است) را به موهای تازه شسته شده خود بزنید و بگذارید در مجاورت هوا خشک شود. در موقع خشک شدن آن را برس نکشید یا با دست لمس نکنید در این صورت در آن چین و شکن به‌وجود می‌آید. اگر احساس می‌کنید موهایتان حالت خاصی نگرفته قسمت کوچکی از انتهای آن را دور اتوهای مجعد کننده بپیچید و چند ثانیه نگه دارید.


● لب‌هایتان را زیاد آرایش نکنید
هر روزه علاقه به داشتن لب‌های جذاب‌تر افزایش می‌یابد و دیگر لب‌های متورم شده با آمپول یا گریم‌های خاص قدیمی شده است. پس برای جذاب‌تر شدن چه باید کرد؟

از کشیدن خط لب تیره دوری کنید. این کار فقط برآمدگی لب شما را محصور می‌کند.
به‌جای آن، یک براق کننده مناسب انتخاب کنید (برای مثال از محصولات لوراک LORAC) استفاده کنید که محتوی موادی است که جریان خون را به سمت قسمت استفاده شده زیادتر می‌کند و رنگ قرمز جالبی به آنها می‌دهد) و یا یک رژ لب کرمی که حالت طبیعی لب شما را به نوعی کپی کرده و زیباتر نشان می‌هد نهایتاً اگر به دنبال یک جایگزین کاملاً طبیعی هستید یک کپسول ویتامین E را باز کنید و محتویاتش را روی دهان خود قبل از خواب بمالید تا صبح لب‌های شما به طرز جالبی برآمده و متورم به‌نظر برسند.
● ناخن‌های کوتاه‌تر و گردتر را امتحان کنید!
بسیاری از ما عاشق ظاهر زیبای یک مانیکور ظریف (آرایش ناخن) با ناخن‌های بلند و باریک هستیم اما اجازه دهید یک بار دیگر با آنها روبه‌رو شویم؛ این نوع ناخن‌ها حوصله و پول زیادی می‌طلبد تا بتوان آن را سالم نگه داشت.
جولی سرکینیا صاحب یک فروشگاه لوازم آرایشی که افرادی مثل مندی مور (بازیگر هالیوودی) بیانسه (خواننده مشهور سیاه‌پوست) و جادا پنیک اسمیت (بازیگر هالیوودی و همسر ویل اسمیت) مشتریان ثابت او هستند، پیشنهاد می‌کند که به‌عنوان یک جایگزین زیبا و کم دردسرتر برای ناخن‌ها به سراغ ناخن‌های کوتاه و گرد و تیره بروید؛ برای این کار ناخن‌های خود را سوهان بزنید تا جائی که نوک انگشتان شما در یک خط باشند (تذکر: اگر شما ناخن‌های بلندی داردی یک مقدار از بلندی آنها را حفظ کنید) و گوشه آن را گرد کنید.
در صورتی که زمینه پوست شما از نظر رنگ‌بندی به رنگ سرد است از رنگ‌های سرخابی یا گوجه‌ای رنگ استفاده کنید و اگر زمینه پوست شما گرم است از رنگ زرد مایل به قرمز استفاده کنید.
● بگذارید ریشه موهایتان کمی معلوم شود
در معرض دید گذاشتن مقدار کمی از ریشه مو (حدوداً ۲ سانتیمتر) نه تنها قابل قبول است بلکه این روزها حسادت برانگیز هم شده است. یک آرایشگر معروف اضافه می‌کند: ”این قانون به‌طور تنگاتنگی با قانون یک در ارتباط است و این نکته، نه چندان قابل توجه اما بسیار تأثیرگذار است. باید موهایتان چنان به‌نظر برسد که شما وقت خیلی زیادی برایشان نمی‌گذارید حتی اگر واقعاً این کار را انجام می‌دهید“.
این آرایشگر به مشتریان خود توصیه می‌کند از رنگ موهای ”های‌لایت“ استفاده کنند که دو سه ماه دوام داشته باشند تا این که هر ۶ هفته یک بار موهایشان را رنگ کنند. شما بعد از تأثیر کوتاه این حرکت، هرچند هنوز کامل نباشد، موهایتان مانند موهای یک بچه به‌نظر می‌رسد که به‌طور طبیعی در برخی نقاط روشن‌تر از بقیه قسمت‌ها هستند.
● پوست‌هائی به رنگ شکلات
یک درخشندیگ جذاب و خواستنی بر روی صورت و بدن شما احتمالاً چیزی نیست به جزء یک کار تابستانی مخصوص! این یک عامل زیبائی ویژه است که حدود یک سال انتظارش را می‌کشیم و البته دلیل منطقی هم دارد یک لایه رنگ زیبا روی پوست باعث می‌شود شما به شدت جذاب‌تر به‌نظر برسید و اجازه می‌دهد که آرایش کمتری انجام دهید.
فروشندگان و تولیدکنندگان می‌خواهند مواد برنزه کننده خود را به‌عنوان یک محصول همیشگی و نه مختص یک فصل خاص به معرض فروش بگذارند. در حال حاضر حتی امکان این وجود دارد که یک سالن مخصوص آفتاب گرفتن خود در خانه داشته باشید.
کلمات کلیدی : آرایش های آرایش ابرو آرایش صورت آرایش لبها آرایش های سرد آرایش های گرم آرایش چشم آرایش گونه آموزش های آموزش آرایش اثرات آرایش اپیلاسیون تاتو تغذیه

برداشتن ابروها با موچین

هنگام برداشتن ابروها به وسیله موچین بهتر است که۱- ابروها را به وسیله کمی روغن با شیر پاک کن نرم کنیم.۲- پوست را محکم بگیریم.۳- موها را یکی یکی در مسیر رشد مو در بیاوریم.۴ - بعد از برداشتن موها، کمپرس آب سرد روی آن گذاشته و کمی ضدعفونی کننده برای جلوگیری از تورم روی آنها بمالیم.
برای فرم دادن به ابرو میتوانیم از مداد ابرو و پودر ابرو استفاده کنیم. قبل از استفاده از مداد ابرو باید حتما آن را با مدادتراش مخصوص مدادهای آرایش بتراشیم.مدادهای آرایشی ابرو معمولا به رنگهای قهوه ای روشن، متوسط، تیره، زغالی، سیاه و جگری تیره هستند.
بهتر است که رنگ مداد مورد استفاده یک درجه روشن تر از ابروی اصلی انتخاب شود. برای ابروهای بسیار روشن (بلوند) رنگ مداد کمی تیره تر توصیه میشود.قبل از مصرف مداد حتما ابروها را به طرف بالا و گوشه ابرو را به طرفین، در مسیر رشد موها برس کنیم و سپس با مداد نوک تیز خط نازک میکشیم و آرام آرام خط را پهنتر کرده و فرم میدهیم.میتوانیم از پودر استفاده و با برس ابرو از گوشه داخل ابرو شروع، به طرف وسط ابرو و سپس به سمت گوشه خارجی ادامه داده و سپس با یک برس تمیز پودرهای اضافی را تمیز نموده و حالت طبیعی به ابروها دهیم.

ارتباط آرایش وزیبایی با افزایش سن

متاسفانه در فرهنگ جامعه ی ما چنین باب شده است که آرایش وزیبایی بیشتر به دوران نوجوانی ،جوانی وتقریبا میِانسالی اختصاص داده می‌ِشود ودرست در زمانی که می‌ِ توانیم زیبایی،این موهبت الهی که خداوند به ما عطا کرده را به طور طبیعی داشته و تنها با رعایت نکات ساده ای در طول زمان با حفظ وتفویت آن سعی در دوام دراز مدت آن داشته باشیم با احساس افزودن به این زیبایی طبیعی ویا عادت کردن به چهره ی همیشگیمان باعث می‌ِشویم که گاهی بهترین دوران زندگیمان را به تغییر در انواع آرایشها وپیرایشها بگذرانیم و وقت وفکر ارزشمندی که در این دوران می‌ِتوان از آن بهره های بیشتری برد را صرف این موضوع کنیم.
درست در نقطه مقابل آن ،زمانی که با اهمیت دادن به اندازه

به آرایش وپیرایش خود می‌ِتوانیم انرژی درونی خود را تقویت کرده وبه نشاط وشادمانی روحی وروانی برسیم دست از آن برداشته واین موضوع را کم اهمیت می‌ِدانیم وبا بکار بردن جملاتی چون ، از من گذشته و یا برای سن من مناسب نیست از فعال نمودن انرژیهای مثبت مقتضای سن خود امتناع می‌ِکنیم .برای آن دسته از خانمهایی که در دوران میانسالی ویا بعد ازآن هستند راهکاهایی پیشنهاد می‌ِکنیم که می‌ِتواند در تقویت شادابی ونشاط پوست بسیار ثمر بخش بوده وآنها را به سمت وسوی اهمیت به خویشتن و مراقبت های مخصوص این سنین سوق دهد.
۱-چون در این سنین قدرت آبرسانی به پوست کم شده وگاهی پوست شادابی خود را ندارد بهتر است تنها یک ساعت از کل ساعات هفتگی خود را به رسیدگی به پوستتان بپردازید وبه هر شکلی که راحت ترید این کار را انجام دهید به این ترتیب که یا با استفاده از دستگاه بخور ویا امکانات دیگر منزل ویا با رفتن به استخر واستفاده ی ازسونا ی بخار به مدت یک ربع الی نیم ساعت در دو روز هفته پوستتان را بخور داده و بلافاصله پس از بخور با آب بسیار خنک بشویید ودقت کنید که در هنگام بخور دادن به صورتتان دست نزنید وماساژ ندهید.
۲-شبها هنگام خواب از کمی روغن زیتون ویا روغن بادام برای دور چشمها استفاده کنید و به آرامی وبا حرکت دورانی بر خلاف چروکهای دور چشم اطراف چشم را ماساژ دهید.
۳-از روغن نارگیل برای مرطوب کردن خشکی دستها در طول شبانه روز استفاده کنید.
۴-اگر گاهی اوقات صبح ها بعد از بیدار شدن از خواب احساس می‌ِکنید که به هر دلیلی مثل دیر خوابیدن ویا بد خوابی وهر دلیل دیگری به جز دلایل پزشکی چشمهایتان پف کرده، از پوست خیاری که خیلی نازک نباشداستفاده کرده وآن را اطراف چشمها وپشت چشمها گذاشته وچند ثانیه نگه دارید ودوباره برداشته وبگذارید.از آب ومایعات در طول روز زیاد استفاده کنید.
۵-از پوست انواع میوه های فصلی که در طول روز میِل می‌ِ کنید به پوست صورت وپشت دستها مالیده وبه آرامی ماساژ دهید.
۶-در هنگام تماشای تلویزیون با پشت دستها از پایین به بالابا جابه جایی آرام دودست گردن وپس از آن اززیر چانه تا روی گونه ها را ماساژ دهید تا از افتادگی گونه ها وپیدایش غبغب جلوگیری کنید.
۷-اگر پوستی بسیار سفید دارید شبها قبل از خواب با یک مداد سیاه چشم خطی ملایم داخل چشمها بکشید،این خط چشم کم کم لابه لای مژه های چشم رفته ودر طول روز وپس از شستشوی صورت به صورت خطی ملایم ومحو وبسیار طبیعی چشمان شما را از بی حالی درخواهد آورد.
۸-با افزایش سن تمایل خانمها به استفاده از رنگهای قهوه ای وخاکستری و مشکی وبه طور کلی رنگهای تیره افزایش می‌ِ یابد در صورتی که درست باید برعکس آن عمل شود واز رنگهای شاد وشادی بخش وملایم که نه تنها به این گروه سنی آرامش خاصی می‌ِ بخشد ، در تقویت روحیه آنها نیز بسیار موثر است مثل رنگهای سفید ، صورتیهای مختلف ،بنفش ،آبی،زرشکی،سبز وتمامی رنگهای روشن استفاده شود. حال اگر نمی توانید در نوع پوشش خود از این رنگها استفاده کنید حداقل با آن پوششها از آرایشهای ملایم روشن ومات استفاده کنید به طوری که با پوشیدن لباسهای خاکستری از رژلب ورژگونه ی صورتی بسیار ملایم ومات کمرنگ ودر مورد لباس قهوه ای از رژلب ورژ گونه ی آجری رنگ ویا نارنجی کمرنگ وبا پوششهای مشکی یا سفید ازتمامی رنگهای آرایشی ملایم استفاده کنید.
۹-اگر سفیدی موها از حالت جو گندمی کمتر است می‌ِ‌توانید با یک مش پر کرم کاهی آن را با رنگ ریشه هماهنگ کرده ودیگر از رنگ مو برای کل موها استفاده نکنید اما پس از خسته شدن از مش می‌ِتوانید با استفاده از یک رنگ متوسط قهوه ای آن را به هایلایت تبدیل کنید.
۱۰-اگر آنقدر موهای پری دارید که به حالت پف ودور ایستاده در اطراف سر دیده می‌ِشوند و چهره ی شما را گرفته وکوچک نشان می‌ِدهد می‌ِتوانید با کم حجم کردن توسط آرایشگرتان این مشکل را حل کنید

راههایی برای زیبا ماندن

چـیـزهایــی که می خورید می تواند به زیباتر شدن شما کـمک کند. برنامه زیبایی خود را با صبحانه، ناهار و شام آغاز کنید.
● جوانتر به نظر بیاییدبـادام خـواص فـوق العـاده ی ضد پیری دارد. نه تنها حاوی مـیــزان زیادی ویتامین e است (می دانید که این ویتامین جـزء ویـتـامین هایی است که معمولاً پشت ظرف کِرِم هاو لوازم آرایشی از آن نام می بـرنـد)، بـلـکـه حـاوی میزان زیـادی اسـیـد چـرب هـم مـی بـاشـد (کـه بـه نــرم کــردن پوست کمک می کند)، همچنین حاوی آنتی اکسیدان سلنیم می باشد. اما حواستان باشد که زیاد از این ماده ی غذایی نخورید. درست است که خواص زیبایی و آرایشی زیادی دارد، اما میزان کالریش هم بالا است و ممکن است باعث چاقی شود.

● ناخن هایی محکم داشته باشیدبا خوردن پروتئین می توانید به ناخن هایتان استحکام بیشتری داده و آنها را تقویت کنید. پروتئین باعث ساختن کراتین (ماده ی تشکیل دهنده ی ناخن) می شود. سینه ی مرغ بدون پوست و استخوان، گوشت بوقلمون، ماهی تن و حبوبات همه در این منظور به شما کمک می کنند.
● موهایی براق داشته باشیدمواد غذایی که حاوی میزان زیادی ویتامین b هستند برای براقتر کردن مو بسیار مفیدند. ویتامین b در تخم مرغ، شیر، سبزیجات، و گوشت مرغ یافت می شود. سیلیکا نیز در براق و سالم نگاه داشتن مو بسیار موثر است. پوست خیار، پیاز، جو خام و جوانه ی لوبیا منابع اصلی این ماده ی معدنی به شمار می روند.
● خشکی پوستتان را از بین ببریدماهی به شما در این زمینه کمک زیادی می کند. ماهی (به خصوص ماهی های روغن داری مثل ماهی آزاد) حاوی اسید چرب امگا ۳ می باشد که به مرطوب کردن و تقویت پوست کمک می کند.
● چین و چروک پوستتان را برطرف کنیدویتامین c سازنده ی کولاژن به راستی در برطرف کردن و از بین بردن چین و چروک موثر است. کیوی منبعی عالی از این ویتامین به حساب می آید چون تقریباً هر کیوی بیش از ۱۰۰ درصد از این ویتامین را در خود دارد. ویتامین c اثرات بسیار مفیدی روی سلامتی دارد، که یکی از این تاثیرات کمک به ساختن کالوژن است. وقتی بدنتان میزان بیشتری از کالوژن در خود داشته باشد، پوست قابلیت ارتجاعی و کششی بیشتری پیدا کرده و چین و چروک راحت تر از بین می روند. منابع دیگر این ویتامین مرکبات، انبه، شهد عسل و پاپایه است.
● آفتاب سوختگیتان را درمان کنیداگر به خاطر زیاد زیر آفتاب ماندن پوستتان سوخته است، هلو و ذغال اخته بخورید. این میوه های خوشمزه حاوی میزان زیادی ویتامین e می باشند. این ویتامین به برطرف کردن قرمزی و ورم آفتاب سوختگی کمک می کند. همچنین با افزایش قابلیت کشسانی پوست، در از بین بردن چین و چروک نیز موثر است.
● دندانهایتان را سفیدتر کنیدهمه ی ما می دانیم که سودا، قهوه، چای و غذاهای شیرین باعث تغییر رنگ و لکه دار کردن دندانها می شوند. اما آیا می دانستید که سیب و کرفس به از بین بردن این تغیر رنگ و سفیدتر کردن دندانها کمک می کنند؟
● گود رفتگی و سیاهی زیر چشمتان را از بین ببریدهیچ کس دوست ندارد که زیر چشمهایش گود رفته و سیاه شود. اما اگر به این وضعیت دچار شده اید، از ویتامین c به همراه آهن استفاده کنید. این دو ماده با یکدیگر موثرترین راه برای از بین بردن سیاهی و گودرفتگی زیر چشم هستند. از سینه ی مرغ بدون استخوان و پوست (منبعی عالی از آهن) به همراه فلفل سبز، زرد یا قرمز (منبع ویتامین c) استفاده کنید.
● پوستتان را براق تر کنیدبرای شاداب، مرطوب و سالم نگاه داشتن پوستتان آب بخورید. ممکن است تابه حال خیلی این را شنیده باشید، اما واقعاً صحت دارد. آب سموم را از بین برده و باعث رطوبت دادن به پوستتان می شود.
● از سرطان پوست پیشگیری کنیدگوجه فرنگی در این زمینه بسیار موثر است چون حاوی سه آنتی اکسیدان مهم ضد سرطان است: بتا کاروتین، ویتامین c و لیکوپن. گوجه فرنگی را به هر شکلی میتوانید استفاده کنید: خام، پخته یا حتی به شکل سُس. اگر می خواهید جذب لیکوپن را در بدنتان بالا ببرید، گوجه فرنگی را در مقدار کمی روغن زیتون بپزید
کلمات کلیدی : آرایش های آرایش ابرو آرایش صورت آرایش لبها آرایش های سرد آرایش های گرم آرایش چشم آرایش گونه آموزش های آموزش آرایش اثرات آرایش اپیلاسیون تاتو تغذیه و آرایش تناسب اندام رنگ مو توصیه های خرید مناسب آرایشی بهداشتی زیبایی جراحی زیبایی سلامت و تغذیه لوازم سولاریوم عطر و ادکلن عکس آرایشی لوازم آرایش لوازم بهداشتی لیزر و زیبایی ماسک صورت سایر مو ناخن گریم پوست چند نکته مد و لباس

آرایش ترمیمی

کانتورینگ یکی از مراحل آرایش میباشد که نواقص اجزاءصــورت را میپوشاند. شما با این تکنیک قادر خواهید بود چهره خود را به فرم ایده آل نزدیک سازید.
۱- کانتورینگ فرم صورت: از آنـجـایی که ایده آل ترینفرم صورت، فرم بیضی شکل می بـاشـد هـنـگام آرایشمی تـوانـیـد فـرم صورت خود را با استفاده از کرم پودر ورژ گـونـه بـه ایـن فرم مطلوب درآورید. در اشکال زیر رنگقهوه ای کرم پودر تیره تر (کـانـتور)، رنـگ زرد کـرم پـــودرروشنتر (هایلایت) و رنگ سبز رژ گونه میباشد.

صورت گرد:

۱- کانتور = اطراف فک، شقیقه ها و گردن.۲- هایلایت = وسط بینی، وسط گونه ها، پیشانی و چانه.۳- رژ گونه = زیر استخوان گونه.
صورت قلبی شکل:

۱- کانتور = شقیقه ها و چانه.۲- هایلایت = زیر گونه ها روی خط فک.۳- رژ گونه = روی استخوانهای گونه.
صورت کشیده:

۱- کانتور = پیشانی (سر حد موی سر و پیشانی)، چانه، زیر گونه ها.۲- هایلایت = بالای استخوانهای گونه و پیشانی.۳- رژگونه = استخوانهای گونه.
صورت مستطیلی شکل:
۱- کانتور = اطراف فک و شقیقه ها.۲- هایلایت = چانه، شقیقه ها و بالای استخوانهای گونه.۳- رژ گونه= روی استخوانهای گونه.
صورت گلابی شکل:

۱- کانتور = اطراف فک و گردن.۲- هایلایت = وسط بینی، وسط گونه ها و شقیقه ها.<> 3- رژ گونه= دو طرف استخوانهای گونه.
صورت مربعی شکل:

۱- کانتور = اطراف فک و شقیقه ها.۲- هایلایت = وسط بینی، وسط گونه ها و چانه.۳-رژ گونه= دو طرف استخوانهای گونه.
نکته:سر حد کرم پودرهای روشنتر و تیره تر را طوری در هم بیامیزید که خط جدا کننده میان آنها مشخص نباشد.
نکته:از یکی از قوانین رنگها برای اصلاح نواقص صورت خود بهره گیرید:
* رنگهای روشن اجزاء صورت را بزرگتر، برجسته تر، جلو تر و بیرون زده تر جلوه میدهند.
* رنگهای تیره اجزاء صورت را کوچکتر، عقب تر، دور تر و نامشخص تر جلوه میدهند.
۲- پهن تر کردن بینی باریک: دوطرف بینی را با کرم پودر روشنتر هایلایت کنید. چنانچه بینی نوک تیزی دارید از کرم پودر با درجه رنگ تیره تر بروی نوک بینی استفاده کنید.
۳- پنهان کردن برآمدگی روی بینی: با زدن کرم پودر تیره تر درست روی برآمدگی و هایلایت کردن دو طرف برآمدگی با کرم پودر روشنتر.
۴- صاف جلوه دادن بینی خمیده: استفاده از کرم پودر تیره تر روی قسمت برآمدگی و هایلایت کردن طرف مقابل بینی با کرم پودر روشنتر.
۵- باریک کردن بینی پهن: استفاده از کرم پودر تیره تر دو طرف بینی و هایلایت کردن خط میان بینی با کرم پودر روشنتر.
۶- کوتاه ساختن بینی بلند: با کرم پودر تیره تر نوک و بخش زیرین بینی را کانتور کنید.
۷- برای کوتاه تر جلوه دادن پیشانی بلند: از کرم پودری که ۳ درجه تیره تر از رنگ چهره تان است در سر حد پیشانی و موی سر خود بزنید و بسمت پایین آن را پخش و درآمیزید.
۸- برای بلندتر جلوه دادن پیشانی کوتاه: مانند مراحل فوق عمل کرده اما از کرم پودری که ۳ درجه روشنتر از پوست صورت تان است استفاده کنید.
کلمات کلیدی : آرایش های آرایش ابرو آرایش صورت آرایش لبها آرایش های سرد آرایش های گرم آرایش چشم آرایش گونه آموزش های آموزش آرایش اثرات آرایش اپیلاسیون تاتو تغذیه و آرایش تناسب اندام رنگ مو توصیه های خرید مناسب آرایشی بهداشتی زیبایی جراحی زیبایی سلامت و تغذیه لوازم سولاریوم عطر و ادکلن عکس آرایشی لوازم آرایش لوازم بهداشتی لیزر و زیبایی ماسک صورت سایر مو ناخن گریم پوست چند نکته مد و لباس

مدل آرایش چشم و صورت

چشم ها نقاط اصلی و كانونی چهره هستند. نحوه آرایش و انتخاب رنگ آن بستگی مستقیم به حالت و رنگ چشم هر فردی دارد. با رنگ‌ها می‌توان اندازه‌ها واشكال متفاوتی به وجود آورد به عنوان مثال رنگ‌های روشن باعث درشتی و رنگ‌های تیره باعث كوچك‌تر شدن چشم‌ها می‌شوند.به گزارش متخصصان آرایش، نكات مهمی را برای ایجاد چشمانی جذاب با آرایشی دقیق ذكر می‌كنند، مثلا اگر می‌خواهید چشم‌هایی درشت و زیبا داشته باشید سعی كنید در آرایشتان از سایه‌های كمرنگ استفاده كنید. اگر از سایه بعد از خط چشم استفاده شود، حالت خواب آلودگی و كم نما شدن درچشم‌ها ایجاد می‌شود، بنا براین از خط چشم باید در پایان كار برای ایجاد بهترین حالت استفاده كرد. با استفاده از ریمل مناسب می‌توان مژه‌ها را پرپشت و فردار كرد. برای این كار می‌توانید از انواع ریمل‌های پرپشت و بلند كننده مژه استفاده كنید. هیچ‌گاه از خط چشم در داخل مژه ها و پلك‌های پایینی استفاده نكنید چراكه این كار موجب كوچكتر به نظر آمدن چشم‌ها می‌شود.سایه زدن نحوه سایه زدن می‌تواند چشمانتان را بزرگتر، كوچكتر، با فاصله زیاد و یا كم جلوه دهد. مهم این است كه سایه چشمتان را طوری پخش كنید كه نگاه شما جلب توجه كند، نه سایه چشمتان. هرگز فراموش نكنید پیش از آرایش پلك‌های خود را آماده كنید، مانند وقتی كه صورتتان را با كرم پودر برای آرایش آماده می‌كنید، آن را روی سطح پلك‌های خود نیز بمالید و خوب پخش كنید و سپس آرایش چشمتان را آغاز كنید. هنگام سایه زدن چشمانتان را باز نگهدارید و كمی سرتان را به عقب متمایل كنید تا به خوبی ببینید چه می‌كنید و سایه درست روی پلك شما بنشیند. اگر پلك‌های پف كرده دارید، سعی كنید از رنگ‌های مات برای سایه چشمانتان استفاده كنید.هنگام سایه زدن، روشن ترین رنگ را روی كل پلك، یعنی از خط مژه تا ابرو، بكشید. این سایه روشن، رنگ پایه آرایش چشم شما خواهد بود، درست مانند كرم پودر كه رنگ پایه آرایش صورتتان است. این سایه روشن باعث دوام رنگ و همچنین جلوگیری از خط افتاده آرایش چشمتان می‌شود.زمانی كه عجله دارید، رنگ پایه را زده و سپس ریمل بزنید، همین. پس از زدن رنگ پایه روشن، رنگ متوسط را پایین ابرو بزنید. این قسمت از چشم جایی است كه اكثر خانم‌ها سایه چشم را می‌زنند سپس رنگ متوسط را روی رنگ پایه پخش كنید. رنگ سوم را هم می‌توانید استفاده كنید. برای رنگ سوم از یك رنگ تیره استفاده كنید تا در نگاهتان عمق ایجاد كند. رنگ تیره را در امتداد خط مژه بالا و گوشه خارجی چشم و همچنین از وسط پلك پایین به سمت خارج چشم بكشید تا با سایه ای كه به پلك بالا زده‌اید حالت مثلثی در گوشه چشم ایجاد كند. این سایه باعث می‌شود چشم و خط ابروی شما برجسته تربه نظر برسد. سایه سوم را خوب پخش كنید تا چشم شما بهتر شكل بگیرد.

آموزش آرایش اروپایی

- مرحله اول زدن کرم نرم کننده و بعدش کرم پودره که بستگی به رنگ پوست و سازگاری با اون یه کرم پودر انتخاب و روی پوست می زنیم.


۲- بعد باید ابروها رو یک کم پر رنگتر کرد یا اینکه اگه جایی از ابرو نقص داره با مداد ابرو درستش کرد


۳- بعد با قلم موی مربوط به سایه . شروع به سایه زدن می کنیم. به ناحیه ای از چشم که داره سایه میزنه دقت کنید


اینم نتیجه نهایی سایه زدن هست. می بینید که اصلا از رنگهای تند و زننده استفاده نکرده و خیلی سایه ملایمی درآورده. هرچی از کنار پلک به سمت ابرو می رویم رنگ سایه کمرنگ تر میشود


۴- مرحله بعد ریمل و خط چشم مایع می زنیم.
برای خط زیر چشم بهتر است با مداد مشکی (یا رنگ مورد علاقمون) زیر چشم را بکشیم بهتر است موقع خط کشیدن بالا را نگاه کنیم. اگر آرایش ملایم میخواهید باید خط زیرین بیرون پلک و نزدیک به مژه ها باشد و اگر آرایش تندتر میخواهید باید خط زیرین دقیقا روی پلک داخلی چشم کشیده شود

۵- با برس روژگونه شروع به زدن روژگونه میکنیم اینکار باید با یک رنگ بسیار ملایم انجام شود
برای اینکه بهتر روژگونه بزنیم چند روش دارد ۱- بخندیم و روی قسمتی که برآمده میشود روژگونه بزنیم ۲- لپها را به داخل فرودهیم و روی قسمتهایی که برآمده میماند روژگونه بزنیم

۶- روژلب می زنیم

آقایان چگونه صورت خود را اصلاح کنید

بسیاری از آقایان با روش درست تراشیدن موی صورت آشنا نیستند و در این زمینه اطلاعات کافی ندارند و هنوز به همان شکل ابتدایی که روز اول صورت خود را اصلاح می کردند، این کار را انجام می دهنداکثر مردان از آغاز جوانی شروع به تراشیدن موی صورت خود می کنند و صرفنظر از تجربیات شخصی شان، هنوز به همان شکل ابتدایی که روز اول صورت خود را اصلاح می کردند، این کار را انجام می‌دهند. بسیاری از آقایان با روش درست اصلاح صورت آشنا نیستند و در این زمینه اطلاعات کافی ندارند.در اینجا به تعدادی از سوالات متداول بین آقایان که مورد سوال برخی از دوستان ما در سایت دوخت نیز بوده است، پاسخ می دهیم.

آیا تراشیدن هر روز موی صورت برای پوست صورت مضر است؟نه کاملا. تراشیدن ریش برای بسیاری از مردها یک عادت هرروزه است، خصوصا آنهایی که اصلا ریش نمی گذارند. این کار به عنوان یک عمل روزانه، تاثیر قابل مشاهده و آشکار چندانی بر روی پوست ندارد. با این وجود عمل ریش تراشیدن، بالاترین لایه سلول های پوست را برمی دارد، بنابراین تکرار مداوم آن گاهی اوقات ممکن است در پوست شما خراش یا بریدگی ایجاد کند.برای از بین بردن صدمات ناشی از تراشیدن هرروزه موی صورت باید از یک کرم افترشیو مناسب استفاده کنید.


چگونه برای اصلاح صورت شویم؟
بهترین زمان برای اصلاح صورت، پس از یک دوش آب گرم است. آب داغ و بخار آب، ریش شما را نرم می کند و منافذ موی صورت را باز می کند، درنتیجه به اصلاح نرم و صافتر کمک می کند. در مورد مردانی که ریش زبر و درشتی دارند یا زمانی که می خواهید کاملا ریش خود را بتراشید و سه تیغه کنید، از یک کرم و لوسیون قبل از اصلاح استفاده کنید تا سلول های مرده پوست شما را از بین ببرد و ته ریش شما را از بین ببرد که به طور قابل توجهی باعث بهتر شدن اصلاح شما می شود. از کرم پیش از اصلاح فقط دو یا سه بار در هفته استفاده کنید، مگر اینکه مطمئن بشوید نمونه ای که استفاده می کنید برای مصرف روزانه طراحی شده است. آب داغ، بخار آب و کرم قبل از اصلاح، مقدمات یک ریش تراشیدن خوب را فراهم می کند.
درجهت رشد مو بتراشم یا برعکس؟در این خصوص همیشه گفته می شود که در جهت موی صورت ریش خود را بتراشید. زمانی که در خلاف جهت مو صورت خود را اصلاح می کنید (چپه تراش)، تیغ به سرعت روی پوست شما حرکت می کند و موها را به تندی و خشونت از صورت بیرون می کشد و این احتمال دارد که باعث بریدگی، سوزش و رشد موهای اضافی و چند تایی بشود. البته برخی اعتقاد دارند که تراشیدن موی صورت در خلاف جهت رشد مو، باعث اصلاح صورت بهتر و سه تیغه می شود؛ در اینجا برای اینکه از هردو حاات بهره ببرید، پیشنهاد می کنیم که ابتدا در جهت رشد مو اصلاح کنید، سپس دوباره کف ریش بزنید و به آرامی، با فشار اندک و ضربات کوتاه در خلاف جهت مو صورت خود را اصلاح کنید. در این صورت هم صورتی کاملا صاف و سه تیغه خواهید داشت و هم از سوزش و اذیت پوست در امان می مانید.


چگونه از سوزش تیغ جلوگیری کنیم؟مهمترین کار برای جلوگیری از سوزش پوست این است که ریش خود را در خلاف جهت موی صورت نتراشید. همچنین شما باید هرچند وقت یکبار که امکان دارد از یک تیغ نو، تمیز و تیز استفاده کنید. استفاده از یک تیغ نو باعث می شود که تیغ به نرمی روی صورت شما سر بخورد و نقاط کمتری را نتراشیده باقی بگذارد، در نتیجه ضربات مجدد برای تراشیدن مو، که موجب سوزش و خراشیدگی پوست می شود، کاهش می یابد. علاوه براین، تیغ را بعد از هر ضربه با آب بشویید تا موهای قرار گرفته بین تیغه ها پاک بشود و راحتتر اصلاح کنید. اگر از ریش تراش برقی استفاده می کنید، بازهم تیغه های آن را بعد و قبل از هربار استفاده تمیز کنید. پس از تراشیدن موی صورت فورا آب سرد به صورت خود بپاشید تا منفاذ موی خود را ببندید و احتمال سوزش و آزردگی پوست را کاهش بدهید.



افترشیو مناسب کدام مناسب است؟نوع پوست شما، افترشیو مناسب شما را تعیین می کند. اگر پوست چربی دارید، به دنبال افترشیوی باشید که پوست را خشک نگاه می دارد. اگر پوست خشکی دارید، افترشیوی انتخاب کنید که مرطوب کننده باشد. همه اینها بستگی به نوع پوست شما دارد. اما با این وجود موادی هستند که باید از آنها خودداری کنید. افترشیوهایی که از الکل ساخته شده است یا حاوی الکل است، دشمن پوست شما است. این نوع افترشیو پوست شما را خشک و سفت می کند و مانع نفوذ هوا به پوست می شود. درعوض افترشیوهایی بخرید که از مواد روغنی تهیه شده است و از مواد مرطوب کننده ترکیب شده است. به هر حال باید به این اصل کلی توجه کنید: اگر با استفاده از یک افترشیو سوزش و خارش ادامه داشت، نباید دیگر از آن استفاده کنید.



ریش تراش های چند تیغه بهترند یا یک تیغه؟همه اینها به پوست شما و کیفیت ریش تراش بستگی دارد.ریش تراشهای چند تیغه که در حال حاضر استاندارد این صنعت است، باعث اصلاح بهتر و سه تیغه و کنترل بسیار بیشتر شما می شود. با این وجود ریش تراش های یک تیغه هم می تواند بهترین اصلاح را انجام بدهد، اما شما باید در به کاربردن آن مهارت زیادی داشته باشید. تفاوت اصلی بین این دو ریش تراش این است که مدلهای چند تیغه ممکن است در دنبال کردن و مطابقت با خطوط و برجستگی های صورت شما توانایی اش محدود باشد، اما ریش تراش های یک تیغه به سادگی بر روی زوایای چانه و صورت شما حرکت می کند و آن را دنبال می کند. در نهایت انتخاب یکی از این دونوع ریش تراش بستگی به مهارت، توانایی و اولویت شخصی دارد.



آیا پوستهای متفاوت اصلاح های متفاوتی نیاز دارد؟درمورد مراحل اصلاح تفاوتی وجود ندارد، اما در مورد محصولات ریش تراشی فرق می کند. مراحل موردنیاز برای انجام اصلاح صورت دقیق و صحیح یکی است: لوسیون پیش از اصلاح، کف ریش و کف صابون، تراشیدن ریش، افترشیو و نرم کننده. علاوه براین مراحل، اصلاح صورت باید در حال حمام آب گرم یا با آب داغ دستشویی انجام بشود.اما محصولات آرایشی که در این مورد استفاده می کنید، به نوع پوست شما بستگی دارد. همانطور که قبلا گفتیم افرادی که پوست چربی دارند، باید محصولاتی تهیه کنند که پوست را خشک نگاه می دارد و اگر پوست خشکی دارند، محصولات آرایشی انتخاب کنند که مرطوب کننده باشد. این نکات را می توانید روی جلد بسته بندی محصولات مشاهده کنید، پس در انتخاب آنها دقت کنید تا نمونه ای که مناسب پوست شما است، انتخاب کنید. اما شما باید مارکهای مختلف را نیز آزمایش کنید تا ببینید کدامیک بهترین تاثیر را بر روی پوست شما دارد.



آیا حتما باید از کرم های و لوسیون های ریش تراشی استفاده کرد؟حتما لزومی ندارد. امروزه بازار پر است از انواع کرم های بیشمار ریش تراشی برای انوع پوستها، همچنین انواع ژل، صابون و کف صابون. شما می توانید انواع این محصولات را امتحان کنید تا ببینید کدامیک بیشتر مناسب پوست شما است. اما اگر هیچکدام از این محصولات در اختیار شما نبود، از به کاربردن یک قالب صابون معمولی صرفنظر کنید، به آشپزخانه بروید و مقداری روغن زیتون به صورت خود بمالید؛ آزمایشات ثابت کرده است که روغن زیتون نمونه مناسبی برای جایگزینی کرمهای ریش تراشی ساخت کارخانه ها است.

با توصیه های ما صورتی زیبا داشته باشید

جوان ماندن آسان تر از آنست که فکرش را بکنید. تغییرات کوچکی در زندگی روزمره‌ی خود بدهید، فوت و فن های جدیدی را بکار گیرید و به پیشواز ظاهری جوان بروید. در طی مقالاتی ۱۰۰ راه ساده برای دور نگه داشتن سالهای پیری وجود دارد. دیگر نیازی به بوتاکس نیست.در این قسمت به نکات مرتبط با صورت می‌پردازیم:
1) با جوش‌ها‌ی صورت مبارزه کنید.
اگر شما جزء آن ۳۰% از زنانی هستید که از جوش‌ها‌ی جوانی رنج می‌برید باید از خوردن غذاهای تصفیه شده مانند نان سفید و پاستا اجتناب کنید. تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که خوردن این گونه غذاها در تولید هورمون اندروژن نقش داشته و باعث افزایش چربی بدن و به وجود آمدن جوش روی صورت خواهد شد.
۲) راجع به استفاده از پودر صورت تجدید نظر کنید.
اگر متوجه شدید پودری که استفاده می‌کنید روی صورتتان خوب نمی‌ماند و رسوب می‌کند دیگر از آن استفاده نکنید. پوست‌ها‌یی که پیر‌تر هستند هنگام استفاده از پودر هیچ گونه جذابیتی پیدا نخواهند کرد و شادابی نخواهند داشت، بنابراین در مورد استفاده از پودر تجدید نظر کنید.
۳) از براق کننده استفاده کنید.
استفاده از براق کننده هر چند ناچیز سن انسان را تا حد زیادی پایین نشان می‌دهد. یک قائده تجربی نشان می‌دهد: درروز از براق کننده فقط برای یکی از قسمت‌ها‌ی صورت استفاده کنید نه بیشتر و در هنگام شب نیز فقط برای دو قسمت از صورت از براق کننده استفاده کنید.
۴)جوش‌ها‌ی صورتتان را از بین ببرید.
اگر هنوز با جوش‌ها‌ی صورتتان مشکل دارید، از کرم پودربه جای کرم پوشاننده برای پوشاندن جوش‌ها‌ استفاده کنید. کرم پودر‌ها‌ی مات بهترین گزینه هستند. از کرم پودری استفاده کنید که به رنگ پوستتان بسیار نزدیک باشد و با استفاده از یک برس کوچک می‌توانید به خوبی جوش‌ها‌ را پنهان کنید. توسط انگشت اشاره کرم‌ها‌ را روی صورت پخش کنید و در آخربا یک برس از جنس مخمل، پودر سبکی را روی صورت بزنید تا کار پوشاندن جوش‌ها‌ به نحو احسن به پایان برسد.
۵)هر روز یک عدد پرتقال بخورید.
برای فرار هر چه بیشتر از چین و چروک‌ها‌ی صورت هر روز ۷۵ میلی گرم ویتامین c مصرف کنید.(در گریپ فروت هم همین مقدار ویتامین یافت می‌شود.) تحقیقات نشان می‌دهد زنانی که ۴۰ سال و بالاتر دارند اگر در برنامه غذایی شان از ویتامین c استفاده کنند ۱۱% احتمال بروز چین و چروک روی پوست صورتشان کمتر خواهد بود.
۶)پوست صورتتان را مرطوب نگه دارید.
قبل از اینکه کرم پودر بزنید از یک کرم مرطوب کننده استفاده کنید. این کار باعث می‌شود که کرم پودر پوست‌ها‌ی پیرتر را بهتر بپوشاند و چین و چروک‌ها‌ی صورت را محو کند. کرم پودر‌ها‌ی چرب که پوست صورت را مات می‌کند استفاده نکنید. ۷)گونه‌ها‌یتان را برجسته نشان دهید با بالا رفتن سن خانمها گونه‌ها‌ یشان زیبایی خود را از دست خواهد داد این به دلیل از دست دادن کلاژن است. برای پر و برجسته نشان دادن گو نه‌ها‌ رژ گونه را بیشتر روی قسمتهای برجسته گونه تان بزنید و کمتر از رژگونه در کناره‌ها‌ی آن استفاده کنید. در قسمتهای گود گونه هرگز از رژگونه‌ها‌ی تیره استفاده نکنید . استفاده از رژ گونه تیره بر جستگی به گونه نخواهد داد.
۸)روشی مناسب برای خریدن کرم پودر.
رنگ کرم پودرها روی پوست روشن تر از رنگی است که در ظر فشان است. توجه داشته باشید هنگام خرید کرم پودر رنگی را انتخاب کنید که کمی تیره تر از رنگی باشد که شما مورد استفاده قرار می‌دهید.
۹)قبل از آرایش از مرطوب کننده استفاده کنید.
برای نرم کردن پوست صورت و صاف کردن هر چه بهتر چین و چروک‌ها‌ی صورت از مرطوب کننده یا از لوسیون‌ها‌ی مخصوص قبل از آرایش استفاده کنید تا مواد آرایشی به خوبی روی صورت بنشیند وکرم پودر حالت بدی روی پوست نداشته باشد. این کار باعث می‌شود هنگام زدن کرم پودر خط‌ها‌ و چین و چروک‌ها‌ به خوبی محو شوند.
۱۰) به پوست صورتتان لطافت بدهید. از برس مناسبی برای زدن رژ گونه اسفاده کنید. برس‌ها‌ی کوچک با موی زبر و خشن برای زدن رژ گونه مناسب نیستند. برای طبیعی وزیبا جلوه دادن رژگونه برسی را برای رژ گونه انتخاب کنید که سایزی متوسط داشته و موی برس زیاد ضخیم نباشد
۱۱) پوستتان را برنزه نکنید. هنگامی که قصد استفاده از برنز کننده را دارید، از برنز کننده ای استفاده کنید که فقط دو درجه از پوست اصلی تان تیر ه تر باشد نه بیشتر. هرگز از برنز کننده‌ها‌ی براق استفاده نکنید. انعکاس نور این گونه برنز کننده‌ها‌ باعث می‌شود تمام خط‌ها‌ و چین و چروک‌ها‌ی پوست دیده شوند
۱۲) شب‌ها‌ را فراموش نکنید. استفاده از رتینویدز (retinoids) و ویتامین‌ها‌ی معمول C و E بهتر است هنگام شب انجام شود تا نتیجه بهتری داشته باشد. چون هنگامی که در معرض نور خورشید قرار می‌گیرید این ویتامین‌ها‌ اثرات خود را از دست خواهند داد.
۱۳) به پوست صورتتان جلوه طبیعی بدهید.
برای داشتن صورتی طبیعی به مدت ۱ دقیقه کف دستانتان را به هم مالش دهید و بعد از مالیدن کرم به آرامی صورتتان را مالش دهید، این گرما پوست را نرم می‌کند و باعث می‌شود هنگامی که از کرم پوشاننده استفاده می‌کنید پوست حالت طبیعی داشته باشد.
۱۴) با خوردن غذاهای خاص به صورتتان درخشندگی بدهید.
با اضافه کردن روغن زیتون و کانولا به سالاد، به پوستتان درخشندگی و زیبایی دهید. چربی موجود در این روغن‌ها‌ کمک به جذب کاروتنویدز(carotenoids) خواهد کرد که آنتی اکسیدان‌ها‌ی جنگنده با بیماری هستند. با مصرف ویتامین E که عامل سالم و لطیف نگه داشتن پوست است پوستتان را همیشه زیبا و اتبان نشان دهید. این ویتامین در برگ‌ها‌ی سبز تیره و سبزیجات رنگی یافت می‌شود.
۱۵) به خانواده ویتامین A بپیوندید.
مطمئن شوید که یکی از محصولات تقویتی پوستی که استفاده می‌کنید حاوی مقادیری از رتینوید (retinoid) باشد. این مشتقات ویتامین A سبب افزایش تولید کلاژن خواهد شد وبه تقویت سلول‌ها‌ کمک خواهد کرد. این سلول‌ها‌ با بالا رفتن سن مشکل پیدا می‌کنند و موجب به وجود آمدن لک روی پوست خواهند شد. از رتینول حالت قو ی تری از رتینوید که بدون نیاز به تجویز پزشک در محصولات OTC یافت می‌شوند استفاده کنید.
۱۶) خواب را جدی بگیرید.
هنگامی که شما خواب هستید اتفاقات مهمی روی پوست به وجود می‌آید که یکی از این اتفاقات تجدید بافت‌ها‌ی سلولی پوست است، که این روند توسط خود پوست هنگام خواب انجام می‌شود و پوست ترمیم می‌شود.
۷ تا ۹ ساعت خواب برای این منظور مناسب است. قبل از اینکه به تختخواب بروید به مدت ۱ ساعت نورهای اتاق را کم کنید و به موسیقی ملایمی گوش دهید همه این موارد به ترمیم با فت‌ها‌ی سلولی هنگام خواب کمک می‌کند.
۱۷) از خوردن شکر اجتناب کنید.
استفاده از این محصول پوست را پیر می‌کند و چین و چروک آن را زیاد خواهد کرد. این مورد طی فرایندی که گلایکشن (glycation) نامیده می‌شود صورت می‌پذیرد. که در این حالت پوست شدیدا شکسته خواهد شد و حالت ارتجاعی آن را از بین خواهد رفت. در حقیقت بیماری دیابت از علائم پیری زودرس پوست خواهد بود و پوست صورت به سرعت پژمرده خواهد شد.
۱۸) از آفتاب گیر ماشین به طور مناسب استفاده کنید.
آفتاب گیر در ماشین تان را به سمت چپ نگه دارید تا از آسیب‌ها‌ی ناشی از اشعه UV هنگام رانندگی در امان باشید. سمت چپ صورت اکثر خانم‌ها‌ هنگام رانندگی به این علت که بیشتر در معرض آفتاب قرار می‌گیرد ،بیشتر آسیب می‌بیند.
۱۹) پوستتان را با آب‌ها‌ی معدنی تقویت کنید. محصولاتی که در ساختار آن‌ها‌ از چشمه‌ها‌ی آب گرم استفاده شده باشد برای حفظ آب مورد نیاز پوست بسیار مناسب هستند. این گونه محصولات سرشار از مواد معدنی مانند روی ،کلسیم و سولفور هستند. H2O موجود از سوزش پوست جلوگیری می‌کند و برای درمان بیماری‌ها‌ی روساکی (rosacea)، اگزما، و یا پسوریازیس(psoriasis) بسیار مناسب است.
۲۰) از ماده تمییز کننده هنگامی که صورت مرطوب است استفاده کنید.
از ماده تمییز کننده به خصوص نوع فومی و ژل مانند آن استفاده کنید. هنگامی که پوستتان مرطوب است از ماده تمییز کننده استفاده کنید. استفاد ه از این ماده روی پوست خشک پوست را تحریک و موجب سوزش آن خواهد شد.
۲۱) در ۶۰ ثانیه صورتتان را تمییز کنید.
قبل از اینکه صورتتان را با آب بشویید، به مدت ۱ دقیقه صورتتان را ماساژ دهید. با این روش آرایش و آلودگی‌ها‌ی روی صورت به خوبی پاک خواهند شد. از بین بردن آلودگی‌ها‌ و باکتری‌ها‌ و باقیمانده مواد آرایشی از بسته شدن منافذ پوست جلوگیری می‌کند وباعث می‌شود که پوستتان دیرتر حالت پیری و چروکیده به خود بگیرد.
۲۲) روشی برای ثابت نگه داشتن آرایش روی پوست
قبل از آرایش کردن صورتتان را با آب سرد بشویید. سرمای آب کمک می‌کند که منافذ پوست صورت به طور موقت بسته شوند و در نتیجه مواد آرایشی به خوبی روی پوست می‌نشینند.
۲۳) در طول روز از مرطوب کننده استفاده کنید.
با استفاده از یک دستمال مرطوب پوست صورتتان را که خشک شده است را مرطوب کنید و بلافاصله از مرطوب کننده استفاده کنید. تا روطوبت صورت حفظ شود و از بین نرود.این به آن علت است که پوست مرطوب چین و چروک‌ها‌ را کمتر نشان می‌دهد.
۲۴) روش صحیح استفاده از محصولات آرایشی
برای اینکه محصولات آرایشی به خوبی روی پوست بشینند، ترتیبی خاص برای استفاده لازم است. ابتدا از مواد سبک تر و سپس از مواد سنگین تر استفاده کنید. ترتیب مناسب برای این کار: استفاده از سایه روشن مناسب، سرم یا محصولات درمانی مناسب برای پوست، مانند رتینویدز(retinoids) یا کرم‌ها‌ی سفید کننده، کرم مرطوب کننده و در آخر کرم‌ها‌ی ضد آفتاب.
۲۵) از مرطوب کننده استفاده کنید.
کمی صبر کنید تا کرم مرطوب کننده به طور کامل روی صورت جذب شود، حدود سه دقیقه برای این کار لازم است. زدن کرم و مرطوب کننده قبل از آرایش باعث می‌شود که کرم پودر، رژ گونه و سایه تمام طول روز به خوبی روی صورت بماند.
۲۶) تغییری در رنگهایی که استفاده می‌کنید بدهید.
اگر صورتتان رنگ پریده و بی روح شده است، مواد آرایشی تان را تغییر دهید و از موادی استفاده کنید که حاوی رنگهای روشن و لطیف باشد تا به صورتتان زیبایی و درخشندگی بدهد. از موادی با سایه‌ها‌ی روشن روی گونه‌ها‌ و لب‌ها‌ یتان استفاده کنید (مثل رنگ صورتی ،قرمز،و گل بهی روشن ) رنگهای کم رنگ و بی روح یا قهوه ای تیره صورت را رنگ پریده نشان خواهند داد.
۲۷) آجیل‌ها‌ را فراموش نکنید.
سلنیوم به طور فراوان در آجیل یا فت می‌شود که به حفاظت از پوست در برابر ضررهایی که از اشعه UV به وجود می‌آیند، کمک می‌کند.
۲۸) به قدر کافی پروتئین مصرف کنید.
بدن شما پرو تئین را به اسید‌ها‌ی آمینه تجزیه می‌کند و اسید‌ها‌ی آمینه در ترمیم سلول‌ها‌ی بدن نقش داشته و همچنین ترمیم غضروف‌ها‌ ، ماهیچه‌ها‌ و دیگر قسمت‌ها‌ی بدن به عهده اسید‌ها‌ی آمینه است. کمبود پروتئین در دراز مدت ،در بدن منجر به شل شدن پوست خواهد شد.
۲۹) روزانه آب بیشتری بنوشید.
نوشیدن روزانه ۶ تا ۸ لیوان آب به سلامت پوست کمک می‌کند. آب باعث می‌شود پوست نرم و انعطاف پذیر شود وحالت شاد و سر زنده ای داشته باشد. هنگامی که آب مناسب به پوست بدن برسد، پوست سالم تر و در نتیجه روشن تر و درخشان تر به نظر می‌رسد. همچنین آب کافی باعث می‌شود چین و چروک‌ها‌ دیر تر روی صورت ظاهر شوند.
۳۰) شب‌ها‌ از مرطوب کننده استفاده کنید.
هنگامی که در خواب هستید، دمای بدن کمی بالا می‌رود و این افزایش دما باعث می‌شود که کرم‌ها‌ و لوسیون‌ها‌ بهتر جذب پوست شوند. محلول‌ها‌یی که به عنوان داروهای ضد پیری شناخته می‌شوند در این زمان بیشتر اثر می‌گذارند ، چون در این زمان هیچ گونه مواد آرایشی روی پوست وجود ندارد و پوست در معرض نور آفتاب قرار ندارند.
۳۱) کاردیو گرافی انجام دهید.
به چهره گلگون و قرمزصورتتان بعد از یک روز پر تحرک توجه کنید، این علامتی است که نشان می‌دهد پوستتان اکسیژن لازم و مواد مغذی مورد نیازش را از دست داده است. باعرق کردن مناسب بدن، آلودگی‌ها‌ی منا فذ پوست از بین خواهد رفت و پوست را تمییز خواهد کرد در حالی که با سوزاندن کالری و کاهش شدید وزن پوست آسیب خواهد دید.
۳۲) چین و چروک‌ها‌ را با خواب درمان کنید.
اگرهر شب هنگام خواب، صورتتان را روی بالش بگذارید واین حالت به صورت مکرر انجام شود، سرانجام خط‌ها‌ وچین و چروک‌ها‌یی روی صورت ایجاد خواهد کرد. خوابیدن به پشت با تاثیر نیروی جاذبه که در طول روز به وجود می‌آید مقابله میکند و باعث خنثی شدن اثرات آن می‌شود.
۳۳) یوگا کار کنید.
این ورزش با تقویت و کشش عضلات ماهیچه، صورت می‌گیرد که همگی در سلامت پوست موثر هستند. در این حالت، بر خلاف میدان جاذبه به طرف عقب خم می‌شوید. این گونه حرکات کششی که به شکل خم شدن به عقب شبیه ماهی، شتر و مار کبری به طور منظم انجام می‌شوند، باعث نظم ، تقویت و شکل دهی حرکات کشیده شده بدن می‌گردد. و در حالت‌ها‌یی مثل به جلو خم شدن، تعظیم کردن مثل حرکات کودکان و حرکات بالانس، باعث رسیدن مداوم و مناسب خون به صورت خواهد شد. مزیت: هر چه که شما بهتر ماهیچه‌ها‌ی صورتتان را ورزش دهید، در آینده کمتر چین و چروک و خط اخم روی صورتتان پیدا خواهد شد.

شناسایی انواع چهره

چهره انسان از لحاظ نوع استخوان بندی معمولا به هفت نوع تقسیم بندی می گردد که با کمی دقت به راحتی می توان آن را تشخیص داد.۱- بیضوی Oval2- مربعی Square3- مستطیلی Rectangle4- گرد Round5- قلبی Heart shape6- لوزی Diamond7- مثلثی و یا گلابی Pear
چهره انسان از لحاظ نوع استخوان بندی معمولا به هفت نوع تقسیم بندی می گردد که با کمی دقت به راحتی می توان آن را تشخیص داد.۱- بیضوی Oval2- مربعی Square3- مستطیلی Rectangle4- گرد Round5- قلبی Heart shape6- لوزی Diamond7- مثلثی و یا گلابی Pear
کانتورینگ ( آرایش ترمیمی )کانتورینگ یکی از مراحل آرایش میباشد که نواقص اجزاءصــورت را میپوشاند. شما با این تکنیک قادر خواهید بود چهره خود را به فرم ایده آل نزدیک سازید.
۱- کانتورینگ فرم صورت : از آنـجـایی که ایده آل ترین فرم صورت، فرم بیضی شکل می بـاشـد هـنـگام آرایش می تـوانـیـد فـرم صورت خود را با استفاده از کرم پودر و رژ گـونـه بـه ایـن فرم مطلوب درآورید. در اشکال زیر رنگ ای کرم پودر تیره تر (کـانـتور)، رنـگ زرد کـرم پـــودر روشنتر (هایلایت) و رنگ سبز رژ گونه میباشد.
صورت گرد :۱- کانتور = اطراف فک، شقیقه ها و گردن.۲- هایلایت = وسط بینی، وسط گونه ها، پیشانی و چانه.۳- رژ گونه = زیر استخوان گونه.
صورت قلبی شکل : ۱- کانتور = شقیقه ها و چانه.۲- هایلایت = زیر گونه ها روی خط فک.۳- رژ گونه = روی استخوانهای گونه.
صورت کشیده :۱- کانتور = پیشانی (سر حد موی سر و پیشانی)، چانه، زیر گونه ها.۲- هایلایت = بالای استخوانهای گونه و پیشانی.۳- رژگونه = استخوانهای گونه.
صورت مستطیلی شکل :۱- کانتور = اطراف فک و شقیقه ها.۲- هایلایت = چانه، شقیقه ها و بالای استخوانهای گونه.۳- رژ گونه= روی استخوانهای گونه.
صورت گلابی شکل :۱- کانتور = اطراف فک و گردن.۲- هایلایت = وسط بینی، وسط گونه ها و شقیقه ها.۳- رژ گونه= دو طرف استخوانهای گونه.
صورت مربعی شکل :۱- کانتور = اطراف فک و شقیقه ها.۲- هایلایت = وسط بینی، وسط گونه ها و چانه.۳-رژ گونه= دو طرف استخوانهای گونه.
نکته : سر حد کرم پودرهای روشنتر و تیره تر را طوری در هم بیامیزید که خط جدا کننده میان آنها مشخص نباشد.نکته:از یکی از قوانین رنگها برای اصلاح نواقص صورت خود بهره گیرید:* رنگهای روشن اجزاء صورت را بزرگتر، برجسته تر، جلو تر و بیرون زده تر جلوه میدهند.* رنگهای تیره اجزاء صورت را کوچکتر، عقب تر، دور تر و نامشخص تر جلوه میدهند.۲- پهن تر کردن بینی باریک : دوطرف بینی را با کرم پودر روشنتر هایلایت کنید. چنانچه بینی نوک تیزی دارید از کرم پودر با درجه رنگ تیره تر بروی نوک بینی استفاده کنید.۳- پنهان کردن برآمدگی روی بینی : با زدن کرم پودر تیره تر درست روی برآمدگی و هایلایت کردن دو طرف برآمدگی با کرم پودر روشنتر.۴- صاف جلوه دادن بینی خمیده : استفاده از کرم پودر تیره تر روی قسمت برآمدگی و هایلایت کردن طرف مقابل بینی با کرم پودر روشنتر.۵- باریک کردن بینی پهن : استفاده از کرم پودر تیره تر دو طرف بینی و هایلایت کردن خط میان بینی با کرم پودر روشنتر.۶- کوتاه ساختن بینی بلند : با کرم پودر تیره تر نوک و بخش زیرین بینی را کانتور کنید.۷- برای کوتاه تر جلوه دادن پیشانی بلند : از کرم پودری که ۳ درجه تیره تر از رنگ چهره تان است در سر حد پیشانی و موی سر خود بزنید و بسمت پایین آن را پخش و درآمیزید.۸- برای بلندتر جلوه دادن پیشانی کوتاه : مانند مراحل فوق عمل کرده اما از کرم پودری که ۳ درجه روشنتر از پوست صورتتان است استفاده کنید.

نکات مفید آرایشی

هنرمندان و متخصصین آرایشی لیستی از نکات مفید آرایشی تهیه نموده اند. رعایت این نکات و اصول اولیه و پیشرفته آرایشی برای زیباتر و طبیعی تر جلوه دادن شما بسیار راحت و آسان است.یک آرایش زیبا با یک کرم پودر خوب شروع می شود. بطور مثال اکثر خانمها مانند اکثر خانمهای آسیایی ها و آفریقایی ها دارای پوستی با رنگ پایه زرد هستند. دانستن این واقعیت یکی از مهمترین نکات آرایش کردن است. وقتی خانمی با این رنگ پوست از کرم پودر صورتی پررنگ یا نارنجی استفاده می کندآرایش خیلی مصنوعی به نظر می رسد و این خانم برای داشتن یک آرایش طبیعی و یکدست باید از کرم پودرهایی با پایه زرد استفاده نمایند.


۱-کرم پودر که پایه و اصل آرایش می باشد باید به درستی و مناسب با رنگ پوست شما انتخاب شده باشد.۲- برای اینکه پوست شما خیلی برق نزند پس از اتمام آرایش از پودر جامد استفاده کنید. اگر پوست شما خیلی برق می زند از پودری استفاده کنید که روغن پوست شما را جذب کند.۳- هنگام استفاده از رژ گونه برس را از لاله گوش به سمت گونه ها حرکت دهید و در ضمن از رژ گونه های روشن استفاده کنید تا گونهها? شما مشخص تر از پوست زیرین شود. بیاد داشته باشید که آرایش تیره تصویری گرفته تر و آرایش روشن به شما تصویری روشن تر و برجسته تر می دهد.۴- ابتدا روشن ترین سایه را بر پشت چشم خود بزنید.۵- بعد یک سایه با روشنایی متوسط بر روی اولین سایه بزنید.۶- تیره ترین سایه را در گوشه بیرونی چشم بزنید تا ایجاد عمق در چشم کند.۷- با استفاده از یک مداد خط چشم از مرکز چشم تا گوشه چشم خط کوتاهی بکشید.۸- ریمل آرایش شما را تکمیل می کند. اگر چشمانی سیاه دارید از ریمل مشکی، سرمه ای یا ای تیره و یا بی رنگ استفاده کنید.۹- هنگام رژ زدن، رژی را انتخاب کنید که منعکس کننده شخصیت روانی و درونی شماست. برای رژ زدن از برس مخصوص آن استفاده نمایید. اینکار نه تنها باعث می شود که طرح و خط اصلی لب شما مشخص شود بلکه می شود میزان رنگ رژ روی لب را کنترل کرد. اگر قبل از رژ زدن قدری پودر به لبهایتان بزنید ماندگاری رژ بر روی لبها افزایش می یابد. برای حفظ فرم لبها و جلوگیری از خشک شدن و پوسته پوسته شدن لبها قبل از رژ زدن کرم ویتامین E به لبها بزنید و برای پاک کردن رژ لب، لبها را با گلیسرین پاک کرده سپس بشویید.۱۰- بعد از رژ زدن از برق لب استفاده کنید تا لبهایتان زیباتر به نظر برسند و رژ لب روی لبهایتان خوب بنشیند.۱۱- رنگ لاک خود را مناسب با رنگ آرایشتان انتخاب نمایید.۱۲- پس از اتمام آرایش می توانید از اسپری های فیکس کننده آرایش نیز استفاده کنید. این اسپری ها باعث می شود آرایش مدت طولانی تری بر روی صورت شما بماند.

جدیدترین آرایش صورت

خط چشم و سایه های ملایم طلایی جدیدترین نوع میک آپ می باشند، که درخشندگی خاصی را به چهره شما ارزانی می دارد.
در حقیقت رنگ طلایی یکی از رنگ هایی که است که می توان با آن کارهای زیادی انجام داد: با هر رنگ پوستی سازگاری دارد و می توانید هم در طول روز و هم در شب از آن استفاده کنید (البته اگر این کار را زیرکانه انجام دهید) کمی رنگ طلایی درخشندگی مطبوعی را بر روی صورت شما به وجود می آورد و تناسب زیادی با فصول سرد دارد.
آیا همه افراد می توانند بر روی پوست خود از رنگ طلایی استفاده کنند؟ خانم جولیا ردفورد، مشاور در امور زیبایی پاسخ مثبت به این سوال می دهد. فقط کافی است با شیوه های استفاده از این رنگ آشنا شوید. اگر می خواهید از رنگ طلایی در چشمان خود استفاده کنید، باید کمی برق لب طلایی نیز بر روی لب های خود بمالید. اگر مقدار کمی هم بر روی گونه هایتان مشاهده شود، هیچ کس نمی تواند از آرایش شما ایراد بگیرد. سایه های طلایی و براق به تنهایی و یا با خط چشم های مشکی قیافه شما را جذاب و خواستنی می کنند. توجه کنید که در این حالت لب ها نباید بیش از اندازه پر رنگ شوند. استفاده از یک برق لب ملایم کفایت می کند.
استفاده از رنگ های طلایی بر روی چشم جلوه خاصی دارد. این چشم های شماست که بیشترین تاثیر را بر روی فرد مقابل می گذارد. جولیا معتقد است هنگامیکه در حال صحبت کردن با کسی هستید آنها به چشم های شما نگاه می کنند. و از این گذشته سایه چشم در طی مدت زمان طولانی از بین نمی رود و لازم نیست هر چند ساعت یکبار آنها را تجدید کنید؟!
یکی از متد های جدید آرایش پیشنهاد می کند که فقط مقدار کمی از رنگ طلایی استفاده کنید و تا آنجا که ممکن است آنرا به زردی متمایل نکنید. به دنبال رنگ های طلایی گرم و یا طلایی مخلوط با برنز بروید. چشم شما هر رنگی که داشته باشد، با رنگ های ذکر شده مچ خواهد شد. هیچ گاه کل پلک خود را (از محل رویش مژه ها تا زیر ابرو) طلایی نکنید. در نزدیکی مژه ها از رنگ طلایی پر رنگ تر استفاده کنید و هر چه از مژه ها دور می شوید تن طلایی را ملایم تر کنید. برای اینکه جذاب تر شوید از بعد از پلک تا زیر ابرو را محو کنید. سعی کنید که سایه از رنگ تقریبا طلایی از گوشه داخلی چشم شروع شود و در گوشه خارجی چشم به نقره ای برسد. این کار باعث می شود که رنگ حالت طبیعی تری را به چشمان شما القا کند.اگر می خواهید مقدار کمی طلایی به صورت خود نیز اضافه کنید، ابتدا باید مطمئن شوید که پوست شما در شرایط مناسبی به سر می برد، چراکه رنگ طلایی لک ها و جوش های موجود بر روی پوست صورت را برجسته تر می کند. پیش از آنکه بخواهید از پن کک طلایی و یا روشن کننده های طلایی رنگ استفاده کنید، پوست خود را تمیز کنید و بعد مقداری مرطوب کننده بر روی آن استعمال کنید. جولیا معتقد است زمانیکه پوست صورت شما تمیز باشد، درخشندگی بیشتر می شود و آرایش به اصطلاح بهتر بر روی پوست می خوابد.و از همه مهمتر این است که اصلا لازم نیست خودتان را مثل مجسمه اسکار طلایی کنید، بلکه می توانید برای هر چه زیباتر شدن بر روی گونه های خود از رژگونه صورتی کمرنگ استفاده کنید. صورتی جزء رنگ های طبیعی به شمار می رود و سبب می شود تا چهره شما طبیعی تر به نظر رسد. هنگامیکه از آرایش طلایی استفاده می کنید، استعمال مقدار کمی صورتی به رنگ آرایش شما روح تازه ای می بخشد و باعث جذاب تر صورتتان می شود. استفاده از خط چشم در این نوع آرایش اختیاری است، اما قرار گرفتن ریمل بر روی مژه ها امری ضروری است! بر روی مژه های خود ریمل مشکی استفاده کنید و برای جذابیت هر چه بیشتر می توانید پس از اینکه ریمل کاملا خشک شد، روی مژه ها مقدار کمی اکلیل براق طلایی بریزید. سپس به وسط پیشانی و زیر برجستگی گونه های خود مقدار کمی پن کک طلایی ملایم بزنید. بقیه قسمت های صورت باید رنگ طبیعی خود را حفظ کنند. بر روی لب های خود نیز از رژلب بنفش براق و ملایم استفاده کنید آنگاه زیبایی شما یک میلیون دلار می ارزد.

ارتباط آرایش وآرامش

حتما گاهی برایتان اتفاق افتاده که به هر دلیلی ،یا در اثر عجله وکمبود وقت ویا عصبی بودن واسترس واضطراب وقتی چهره تان را آرایش کردید رضایت خاطر نداشته وپس از آن نیز از این بابت بیشتر عصبانی شده اید واز خود پرسیده اید چرا اینقدر به هم ریخته ام وآرایش بر روی پوستم نمی خوابد و میک آپم مثل همیشه نیست.تنها عاملی که در این مسئله دخیل بوده ونتیجه ی مطلوب را به شما نمی دهد داشتن ذهنی نا آرام وپردغدغه است و در این لحظه که به هر دلیلی مجبورید برای رفتن به جایی خود را آماده کنید گریبان گیر شما شده والبته اولین کسی که خیلی سریع متوجه ی چنین چهره ی به هم ریخته ای خواهد شد خود شمایید.
آرامش جزئی مهم وقابل توجه در زندگی است که نه تنها دراین مورد خاص بلکه در تمامی موارد زندگی ، بود ونبودش تاثیر مثبت ومنفی خودرا خواهد گذاشت واز اینکه ممکن است برای همه ی ما چنین مسئله ای زمانی پیش بیاید طبیعی است به طوری که گاهی حتی در همان شرایط نمی توانیم ازرفتن به جایی که دعوت شده ایم هم صرف نظر کنیم پس بهتر است در صدد رفع آن برآییم چگونه؟
۱-هر چند وقت بسیار کمی هم داشته باشید تحت هر شرایطی در آن لحظه ۵ تا ۶ دقیقه را برای برگرداندن آرامش به خودتان اختصاص دهید.
۲-یک نفس عمیق بکشید.
۳-در همین مدت کوتاه اصلا به ساعت نگاه نکنید.
۴-چندین بار صورتتان را با آب سرد وخنک بشویید.
۵-چند لحظه آرام دراز کشیده وچند حرکت دم وبازدم انجام دهید.
۶-اگر به خاطر شتاب وعجله ، استرس ندارید وموضوعی ذهنتان را در آن زمان خاص مشغول کرده چندین وچند بار سعی کنید که به آن فکر نکنید و از جمله ی« دیگه بسه » در ذهنتان کمک گرفته وتنها به کارهایی که الان باید انجام دهید بپردازید.
۷-قبل از شروع میک آپ یا آرایش صورت با نوک انگشتانتان چند ضربه زیر چشمان وروی گونه ها واطراف لبها بزنید.
۸-اگر فرد دیگری شما را آرایش می کند به جز آرایش چشم در بقیه ی موارد چشمانتان را ببندید واگر خودتان قرار است این کار را انجام دهید حتما در جایی که می توانید تنها ودور از سر وصداوشلوغی باشید آرایش کنید.
۹-کرم زیرمیک آپ ویا هر مرطوب کننده ای را که زیر کرم پودر وپنکیک می زنید با آرامش وبه حالت دورانی بر روی پوست بمالید.
۱۰-ابتدا ریمل وسپس خط چشم بکشید ودوباره ریمل بزنید.
۱۱-در این شرایط بی حوصلگی ،می توانید از سایه های مدادی که کار را برایتان راحت تر می کند استفاده کنید.
۱۲-پس از رژگونه همان برس را که پودررژگونه بر روی آن کم ویا تمام شده را با حرکتهای سریع بر روی چانه وپیشانی وبینی بکشید.
۱۳-گرچه عدم آرامش تاثیرش را بر روی حالت موها نیز خواهد گذاشت اما شما در این لحظه مدلی که برایتان راحت تر است را انتخاب کنید.به طور مثال اگر موهایی بلند وویو وحالت دار دارید وقصد داشتید سشوار بکشید اما در این شرایط نمی توانید یا وقتش را ندارید بهتر است با کمی واکس مو یا کتیرا آنها را حالت داده وتنها جلوی موهایتان را سشوار بکشید.

روشهای اعجاب انگیز برای زیبا تر شدن خانمها

اول از همه اینکه، زیبایی همیشه از درون افراد نشات می گیرد. بهترین راه برای زیبا شدن، طبیعی به نظر آمدن است اما ایده ها و راه هایی هم هست که به آن کمک می کند. لازم نیست برای زیبا دیده شدن حتماً چشمتان را در سایه و گونه هایتان را در رژگونه غرق کنید. این مقاله به شما نشان می دهد که چطور سایه ها و شکل های طبیعی صورتتان را زیباتر نشان دهید تا هم اعتماد به نفستان بالا رود و هم زیبایی طبیعی داشته باشید. اعتماد به نفس زیباترین ویژگی در دنیاست. اندامتان را صاف و سرتان را بالا نگه دارید چون این حالت احساسی در شما ایجاد میکند که بدانید که هستید، چه می خواهید و چطور باید از زندگی لذت ببرید.
مراحل
۱/ لبخند بزنید. اگر هر از گاهی لبخند بزنید، باعث می شود هم احساس بهتری نسبت به خودتان پیدا کنید و به دیگران این احساس مثبت را منتقل کنید. حتی می توانید جلوی آینه لبخند زدن را تمرین کنید. این می تواند شروع بسیار خوبی برای روزتان باشد و حال و هوایتان را بهتر کند. اما همیشه به یاد داشته باشید که برای تکمیل زیبایی لبخندتان باید دندانهایتان را خوب مسواک کنید.
۲/ مراقب پوستتان باشید. با یک کرم مرطوب کننده که SPF آن حداقل ۱۵ باشد، پوستتان را پاکیزه و مرطوب نگه دارید. بیشتر از سه بار در هفته روی صورتتان لیف نکشید چون ممکن است پوستتان را اذیت کند مخصوصاً اگر روی پوستتان جوش داشته باشید. برای آنها که پوست مرطوب دارند، استفاده از ماسک می تواند به از بین بردن روغن اضافی پوست کمک کند. البته این ماسک ها را هم بیشتر از یکبار در هفته استفاده نکنید.
۳/ لایه برداری پوست، یعنی برداشتن لایه کهنه و مرده پوست، می تواند کمک کننده باشد. لایه برداری می تواند آسیب های ناشی از جوش و آکنه پوست را کاهش دهد اما اگر روی پوستتان جوش دارید، بهتر است که از متخصص پوست هم کمک بگیرید.
۴/ با کمتر کردن آرایش صورتتان، زیبایی طبیعی تابستانی را به پوستتان ببخشید. آرایش برای تقویت شکل و ترکیب صورت شماست نه برای پوشانیدن آن. برای چشمانتان حتماً از خط چشم استفاده کنید چون به چشمانتان شکل می دهد. برای روز از رنگ ها و سایه های جیغ استفاده نکنید اما استفاده از این رنگ ها برای شب اشکالی ندارد. اگر روی صورتتان جوش دارید، برای درمان آن از محصولاتی که پوستتان را بیش از حد خشک می کند استفاده نکنید.
- لباسهایی انتخاب کنید که اندامتان را متناسب تر نشان دهد. پوشیدن لباسهای خیلی لختی هم همیشه خوب نیست چون باعث می شود دیگران فکر زیاد خوبی درموردتان نکنند.
- می توانید لباسهایی انتخاب کنید که هم جذاب و در عین حال سنگین به نظر بیایید. یک شلوار جین یا دامن با یک بلوز زیبا بسیار متناسب به نظر خواهد آمد. البته دقت کنید که کفشهایتان هم حتماً باید با لباستان ست باشد.
۵/ با لوازم جانبی و زینتی ظاهرتان را چشمگیرتر کنید. اما دقت کنید که زیاد هم در این زمینه افراط نکنید. یک هدبند، تل یا گردن بند کافی است. یادتان باشد هرچه کمتر، بهتر.
- لباسهایی بخرید که اندامتان را لاغرتر و متناسب تر نشان دهد.
۶/ مراقب موهایتان باشید. به طور منظم موهایتان را کوپ کنید و همیشه دنبال مدل ها و رنگ هایی برای موهایتان باشید که به شکل صورت و نوع موهایتان بیاید.
- همیشه موهایتان را شانه کنید اما نه بیش از اندازه. مدل موی صاف و فر هر دو را برای خود امتحان کنید.
- اگر قصد رنگ کردن موهایتان را دارید، دقت کنید که رنگ مورد نظرتان حتماً به رنگ پوستتان بیاید. سعی کنید فقط تا یک تا دو سایه روشنتر یا تیره تر از رنگ طبیعی موهایتان پیش روید.
۷/ صاف بایستید. اینکار نشان می دهد که به خودتان احترام می گذارید و همه هم دنبالتان خواهند بود. علاوه بر این برآمدگی های اضافی بدنتان را هم کمتر نشان می دهد. طرز ایستادن و نشستن اهمیت زیادی دارد و می تواند به جذابیتتان اضافه کند.
۸/ اهمیت زیبایی درونتان را درک کنید. آدم های زیبا در دنیا زیاد هستند اما زیبایی خیلی متداول است. بعد از حرف زدن با چند نفر از آنها متوجه می شوید که این آدم ها زیاد هم زیبا نیستند. رفتار بد با دیگران ممکن است درون آنها را خیلی زشت هم نشان دهد و باعث شود دیگران دیگر اهمیت چندانی به زیبایی بیرونشان هم نشان ندهند.
- پس یادتان باشد اگر با دیگران بد رفتار کنید، همه آرایشهای دنیا هم نخواهد توانست زیبا نشانتان دهد.
- به خودتان و دیگران احترام بگذارید و خواهید دید که چه حس خوبی پیدا میکنید.
۹/ احساس خوبی نسبت به خودتان داشته باشید. وقتی حستان به خودتان خوب باشد، ظاهرتان هم خوب خواهد شد. پس اعتماد به نفس داشته باشید.
- مردم به سمت کسانیکه به خودشان احترام می گذارند جذب می شوند و با آنها راحت هستند. دوست داشتن و احترام گذاشتن به خودتان به معنی خودخواهی و خودبینی شما نیست. فقط به دیگران نشان می دهد که از ظاهر خودتان راضی و خوشحال هستید.
- خودتان باشید، با دیگران گرم و دوستانه برخورد کنید و احساس خوبی پیدا کنید. مطمئن باشید که خیلی زود همه این را متوجه می شوند.
۱۰/ اگر دوستانتان تحسینتان کردند، سعی نکنید آنها را منفی کنید، تحسین و تمجید اطرافیان را بپذیرید و از آن برای بالا بردن اعتماد به نفستان استفاده کنید. یک تشکر کردن مودبانه خیلی بهتر از پایین آوردن خودتان است.
۱۱/ ورزش کنید. همه کسی را که به خودش احترام می گذارد و مراقب بدن خود است را دوست دارند. خوب به نظر رسیدن فقط به آرایش و لباس محدود نمی شود، سالم بودن و داشتن احساسی خوب نسبت به خود هم بخشی از آن است.
- حداقل نیم تا یک ساعت در روز وقتتان را به ورزش اختصاص دهید و روزانه ۸ لیوان آب بنوشید. آب درخشش زیبایی به پوستتان می دهد.
- اگر وقت برای باشگاه رفتن ندارید، حداقل ۴۰ دقیقه در روز -در فواصل استراحت های ۲۰ دقیقه ای بین کار هم که شده-را به پیاده روی تند اختصاص دهید.
- هر ورزشی که دوست داشته باشید خوب است اگر هم ورزشی را تابه حال امتحان نکرده اید، یکی را انتخاب کنید که با شرایطتان جور باشد.
۱۲/ خواب کافی داشته باشید. این به شما کمک می کند همیشه بهترین ظاهر را داشته باشید و داشتن یک الگوی منظم برای خواب باعث می شود هر روز سرحال و سرزنده از خواب بیدار شوید و روز خوبی داشته باشید.
۱۳/ هر روز بدنتان را برس بکشید. یک برس با موی پلاستیکی یا موی طبیعی برداشته و دایره وار روی بدنتان بکشید. از پاها شروع کنید و بالا تا سینه پیش روید. اینکار پوستتان را سفت کرده، سلولیت را برطرف نموده و پوست های مرده را از بین برده و درخشش خوبی به پوستتان می دهد. بهتر است اینکار را صبحها انجام دهید چون سرحال ترتان می کند. یادتان باشد اینکار را حتماً روی پوست خشک انجام دهید.
۱۴/ بهداشتن دندانها را رعایت کنید. بعد از هر غذا دندانهایتان را مسواک کنید و روزی دوبار از نخ دندان استفاده کنید و یادتان باشد هرچه بیشتر مسواک بزنید، بهتر است.
- البته دقت کنید که مسواک را سفت روی دندانها نکشید. ممکن است فکر کنید اینطوری دندانهایتان بهتر تمیز می شوند اما فقط به آنها آسیب می رساند.
- حتماً بعد از گذشت ۱۰ دقیقه از خوردن غذا مسواک کنید چون باعث می شود به مینای دندان آسیب برسد و اگر وقت برای صبر کردن ندارید، فقط دهانتان را با آب خالی بشویید.
- دندانهایتان را سفید کنید. همه با دندانهای سفید و تمیز زیباتر به نظر می رسند. و خرید سفیدکننده های دندان هم چندان برایتان گران تمام نمی شود. همچنین موقع مسواک کردن دندانها حتماً لثه ها، زبان و سقف دهانتان را هم مسواک بکشید.
۱۵/ شاخص حجم بدن (BMI) خود را اندازه گیری کنید. اینکار به شما کمک می کند وزن سالم خود را بدانید و دیگر وزن خود را با دیگران مقایسه نکنید.
۱۶/ موهای زائد بدن و صورت را از بین ببرید. موهای زائد بدن و صورتتان را به طور منظم با هر روشی که برایتان مقدور است، از بین ببرید.
۱۷/ با چشمانتان هم لبخند بزنید. چشمها دریچه روح هستند. پس وقتی با چشمانتان بخندید مردم بلافاصله جذبتان می شوند.
۱۸/ با محصولات خاص، موهایتان را براق و درخشان نگه دارید.
نکات
· به مقدار کافی آب بنوشید. از موادغذایی سالم و مغذی مثل ماهی، میوه ها و سبزیجات و غلات کامل استفاده کنید. این مواد به درخشندگی پوستتان کمک می کنند.
· اگر پوستتان مستعد جوش است از بخار روغن درخت چای استفاده کنید. این بخار منافذ پوستتان را باز کرده و این روغن به از بین بردن جوش ها کمک می کند.
· بعد از استفاده از بخورهای صورت یا سونا از تمیزکننده پوستی مناسب با نوع پوست خود استفاده کنید. پس از شستشوی پوستتان، یک مرطوب کننده بدون روغن روی آن بمالید. بااینکه ممکن است به خاطر سن پایینتان به نظرتان مسخره بیاید از کرم های ضد چروک استفاده کنید. این کرم ها به پوستتان درخشندگی خاصی می دهد و استفاده مداوم از آن از بروز چروک جلوگیری می کند.
· استفاده از مومک برای برداشتن موهای بدن بهترین روش است. بهتر است اینکار را در سالن های آرایشی انجام دهید اما به هیچ وجه برای پوست صورتتان از این روش بهره نگیرید. چون پوست صورت بسیار حساس است. بند انداختن برای پوست صورت بهترین روش است.
· از اسپری، دئودورانت یا لوسیون برای پوستتان استفاده کنید. بااینکه جای دوش گرفتن را نمی گیرد اما باعث می شود دیگران از کنار شما بودن لذت ببرند.
· یک آرایشگر خوب برای خودتان انتخاب کنید. ممکن است مجبور شوید پول بیشتری بپردازید اما ارزشش را دارد. اگر مطمئن نیستید که چه مدل مویی به شما بیشتر می آید، از آرایشگرتان کمک بگیرید.
· روی رژلبتان برق لب بزنید.
· ناخن هایتان را همیشه زیبا و مرتب نگه دارید. حداقل هفته ای دوبار نزد مانیکوریست بروید و اگر از عهده هزینه آن برنمی آیید، خودتان اینکار را یاد بگیرید. انجام فرنچ مانیکور آنقدرها هم که فکر می کنید سخت نیست. ناخن های پاها را هم فراموش نکنید.
· همیشه موهایتان را تمیز نگه دارید. بااستفاده از شامپوی مناسب موهایتان را درخشان و سالم نگهدارید. اگر موهایتان وز دارد، حتماً از نرم کننده و حالت دهنده و ضد وز برای موهایتان ساتفاده کنید. اگر وقت ندارید که هر روز صبح موهایتان را بشویید، شب قبل آنها را شسته و کار درست کردن را برای صبح بگذارید.
· وقتی شب موهایتان را می شویید، در همان حالت که خیس هستند آنها را ببافید. اینکار باعث می شود صبح که موهایتان را باز کنید، حالت زیبایی پیدا کند و درست کردن آن آسانتر شود. مدل هایی را برای درست کردن موهایتان انتخاب کنید که با شکل و فرم صورتتان جور باشد.
· از عطری استفاده کنید که بهترین احساس را در شما ایجاد میکند. همچنین می توانید از لوسیون بدن استفاده کنید. البته دقت کنید که بیش از اندازه عطر به خودتان نزنید. کمی از عطرتان را روی یکی از مچ ها زده، آن مچ را به مچ دیگرتان بمالید و بعد روی بازوها و گردنتان بمالید.
· مراقب لبهایتان باشید. از رژ لب های خوب و حتماً از برق لب استفاده کنید.
· کفش های پاشنه بلند پاهایتان را فوق العاده نشان می دهند.
· به خودتان در آینه نگاه کنید. بهترین ویژگیتان چیست؟ پاها؟ موها؟ دهانتان؟ شانه هایتان؟ ببینید چطور می توانید این ویژگی را برجسته تر کنید. مثلاً اگر موهای زیبایی دارید، هر یک روز در میان آنرا بشویید تا براقتر و زیباتر به نظر برسند.
· آنها که پاهای بلند و زیبایی دارند، حتماً به دقت همیشه آنها را اپیلاسیون کنند تا بتوانند با پوشیدن دامن یا شلوارکهای زیبا آنها را برجسته تر نشان دهند. آنها که شانه ها و استخوان بندی زیبایی دارند می توانند از تاپ ها و بلوزهایی استفاده کنند که زیبایی اندامشان را بیشتر جلوه گر کند.
· هر شب یک حمام طولانی اما نه خیلی داغ بکنید. اینکار به ریلکس کردنتان کمک می کند.
· هروقت که از وضعیت ظاهرتان ناراحت و غصه دار شدید، با چند نفر از دوستانتان برای شام بیرون بروید و با آنها دردودل کنید.
· اگر از درون شاد و خوشحال باشید، به بیرونتان هم منتقل خواهد شد. کارهایی انجام دهید که از آن لذت می برید، به کنسرت بروید، کفش بنفش بپوشید، با حیوانات بازی کنید و ….
· اعتماد به نفس یکی از جذابترین ترین چیزها در دنیاست. جسور باشید. پشتتان را صاف و سرتان را بالا نگه دارید. این حالت نشان می دهد که می دانید که هستید، چه می خواهید و کجا می روید. برای چشمهایتان از سایه های متفاوت و متنوع استفاده کنید. دکوراسیون اتاقتان را هر از گاهی تغییر دهید. با غریبه ها حرف بزنید. پر رو باشید اما نه بی ادب، محدوده خود را بشناسید. مطمئن باشید که زیبایید.
· خودتان باشید. بر حسادت خود و مقایسه کردن خود با دیگران غلبه کنید. ببینید چه چیز باعث می شود که دیگران اینقدر خوب به نظر برسند. ببینید چطور می توانند حواس همه را به نقاط مثبت خود جلب کنند و با این روش نقاط منفی خود را بپوشانند.
· اگر پوستتان بی عیب و هیکلتان زیبا نیست نگران نباشید. زیبایی به شکل ها و اندازه های مختلف می آید. و یادتان باشد زیبایی واقعی همان زیبایی درونی است.
· ابروهایی که شکل طبیعی داشته باشند همیشه زیباتر هستند اما دقت کنید که ابروهایتان را حتماً دست یک متخصص خبره بسپارید.
· اگر سنتان پایین است، از رنگ های شادتر استفاده کنید.
· وانمود نکنید کسی هسیتید که واقعاً نیستید. خودتان بودن همیشه بهترین کار است. وقتی به خودتان در آینه نگاه میکنید، ببینید که چقدر زیبا هستید. اینکار اعتماد به نفس بیشتری به شما می دهد.
· زیبا بودن در درون همه دخترهاست. این شمایید که باید آمادگی نشان دادن آن را داشته باشید.
· همچنین یادتان باشد که باید همیشه زیبا به نظر برسید، نه فقط برای پسرها.
هشدارها
· در آرایش کردن افراط نکنید. آرایش نکردن به شما نشان می دهد که بدون آن هم زیبا هستید و چندان به آن نیاز ندارید.
· یادتان باشد که یک لبخند زیبا بهترین دارایی شماست، پس مراقب دندانهایتان باشید و مرتب نزد دندانپزشک بروید.
· همیشه درمورد اینکه آیا لازم است در همه قسمت های صورت آرایش داشته باشید یا نه خوب فکر کنید.
· هیچوقت به خاطر ظاهرتان کارهایی که از آن لذت می برید را کنار نگذارید. لزومی ندارد چون هر روز موهایتان را صاف میکنید دیگر شیرینی نپزید.
· هیچوقت موی بالای لبتان را با تیغ اصلاح نکنید. بند انداختن یا استفاده از موبر برای آن بهتر است.
· مصرف مشروبات الکلی یا موادمخدر به هیچ وجه به زیباتر کردن شما کمک نمی کند. درواقع در طول زمان، دقیقاً نتیجه عکس روی شما خواهد داشت.
· اینکه مثل زن های هرزه به نظر برسید زیبایتان نمی کند. فقط شان شما را تا حد آن افراد پایین می آورد. بنا بر سنتان لباس بپوشید. هات و *********** بودن همه چیز زندگی نیست.
· به توجه مردان سن بالا ارزش بگذارید اما محتاط باشید. یادتان باشد که آنها تجربه بیشتری دارند، خودشان را می شناسند و اعتماد به نفسشان بالاست. از طرف دیگر، بهتر هم می توانند از شما سوء استفاده کنند پس حسابی مراقب باشید.
· زیبایی یک نفر، یک هنر ساده مثل نقاشی یا مجسمه سازی نیست. اگر انسانیت، شجاعت، اعتماد به نفس و شوخ طبعی در چشمانتان بدرخشد، زیباتر به نظر خواهید آمد. پس قلب پاک، روح دلیر و همه خصوصیات مثبت خود را به نمایش بگذارید.
· هیچوقت خودتان را به پسرها نیندازید (آویزان آنها نشوید).
چیزهایی که به آن نیاز دارید:
· یک کرم مرطوب کننده مناسب با پوستتان
· یک شامپو و نرم کننده مناسب با نوع موهایتان
· محصولات مربوط به مو برای از بین بردن وز کردن مو، خشکی مو و امثال این.
· موچین و قیچی
· مو بر
· لیف یا محصولات مخصوص لایه برداری پوست
· محصولات مربوط به مراقبت از پوست مناسب با نوع پوستتان
· اعتماد به نفس
· میوه و سبزیجات روزانه
· لباسهای زیبا
· ریمل
· برق لب
· لبخند
کلمات کلیدی : آموزش ، آموزش آرایش ، آرایش 2009 ، آرایش عربی ، آرایش خلیجی ، نکات آرایشی ، آرایشی ، بهترین سایت آرایش ، بهترین سایت آرایشی ، سایت آرایش ، سایت مدل آرایش ، مدل لباس ، مدل مو

آرایش صورت با رنگ چشم مشکی

برای اینکه چهره ای با رنگ چشم مشکی را آرایش کنید ،ابتدا با در نظر گرفتن رنگ پوست که در این باره اهمیت بسیاری خواهد داشت وبر انواع سفید ،گندمی وسبزه یا تیره تقسیم می شود شما می توانید بهترین آرایش را داشته باشید تنها کافی است به چند نکته توجه داشته وطبق آن میکاپ خود را انجام دهید:
پوستهای سفید وروشن/چشمهای سیاه
۱-ضد آفتاب مورد نظر را که در مورد پوستهای سفید هم می تواند بی رنگ وهم رنگی باشد که در صورت رنگی بودن کمی پوست را از سفیدی مطلق خارج خواهد ساخت را بر روی پوست زده وبا ضربه ی چهار انگشت آن را کاملا بر روی چهره بخوابانید ،پس از یک تا دو دقیقه که ضد آفتاب کاملا جذب شد از مقدار کمی کرم پودر هماهنگ با رنگ سفیدی پوست نه سفید تر از آن بلکه به حالتی که پوست شما را به رنگ هلویی وصورتی زیبایی در آورد ودر عین حال تفاوت چندانی هم با رنگ گردن نداشته باشد ،استفاده کرده ویک لایه که تمام منافذ پوست را بپوشاند بزنید وباز کمی صبر کرده تا به طور یکنواخت بر روی پوست شما بنشیند .سپس در صورت تمایل به خارج شدن پوست از براقی ومات شدن می توانید از پنکیک هماهنگ با کرم پودر مصرفی استفاده کرده وصورت را برای آرایش آماده سازید.
۲-بسته به رنگ لباس سایه ها را هماهنگ با آن انتخاب کرده واز روشن ترین رنگ سایه برای زیر ساخت تا تیره ترین آنها از بالا به پایین به ترتیب سایه ها را بزنید وچشمها را برای کشیدن خط چشم آماده سازید.در صورتی که لباس شما مشکی است از سایه ی سفید برای زیر ساخت در تمامی سطح پشت چشم تا نزدیک ابروها زده وبقیه ی سایه را با استفاده از خط چشمی که قرار است بکشید پر کنید.
۳-چون رنگ سفید با مشکی متضاد است استفاده از خط چشم سیاه ومعمولی بین پوست وچشم کاملا جدایی انداخته وچهره واعضای صورت را از هم تفکیک کرده آن را به صورت یک نقاشی نشان خواهد داد، بهتر است برای جذابیت بیشتر وهماهنگی اجزای آن از سایه یا مدادهای دودی و خاکستری تیره برای کشیدن خط چشم استفاده کرده وبه شکل هاله ای در پشت وزیر چشم کشیده ودر انتهای چشم به بیرون ادامه دهید وسپس خط پشت چشم را در گوشه به شکل مثلثی پهن کنید.از سرمه های سنگی دودی رنگ که بسیار چشمها را جذاب تر نشان می دهد و یا مدادهای مشکی خشک داخل چشمها بکشید وتنها مژه های پلک بالایی چشمها را ریمل بزنید واز زدن ریمل به مژه های پلک پایینی خودداری کنید.
۴-در مورد چشمهای سیاه ریز فقط درپشت چشمها خط چشم ظریف وباریک وبلندی کشیده وریمل را هم بر روی مژه های بالایی وهم پایینی بکشید.
۵-با داشتن چشمهای سیاه وپوست سفید بهتر است رنگ رژ لب را از رنگهای گرم وشاد مثل قرمز ،سرخابی وبنفش انتخاب کنید بخصوص زمانی که لباستان مشکی است ودر مواقعی که لباس به رنگهای دیگری است هماهنگ با رنگ لباس رژلبتان را انتخاب نمایید.
۶-رژگونه را همیشه با رژ لب هماهنگ کنید با این تفاوت که اگر رژ لب را از رنگهای شاد وپر رنگ انتخاب می کنید رژ گونه را ملایم تر وبر عکس اگر رژ لب را ملایم وکمرنگ انتخاب می کنید رژ گونه را پررنگ تر بزنید تا چهره ا ی با پوست سفید را نه چنان رنگارنگ کرده باشید ونه زیاد بی روح .
« برای زیباتر شدن،از درک زیبایی خداوند غافل نشویم»
تهیه وتدوین :گروه سبک زندگی سیمرغ-زهرا پهلوان زاده

بهترین متد آرایش براى مجالس

ابتدا براى پوشش این میهمانى ، لباس شب خود را با کفش‌های پاشنه بلند جلو باز ست کنید . این کفش‌ها امسال بسیار متداول است.سعى کنید لباس ها یا کفش هاى با شید قرمز را انتخاب کنید.قانون عمومی برای درخشیدن با اینده همراه بودن است
برای آرایش در نظر داشته باشید که لبها و چشم‌ها را هم رنگ آرایش نکنید. بعضی مواقع این قاعده در مورد کسانی که پوست‌های تیره و موهای تیره دارند هم صادق است. البته امسال بعضی آرایش‌های همرنگ هم هست که طرفداران اصل هماهنگى‌ ، می‌توانند از آنها استفاده کنند.در آینده به این روش‌های هماهنگ هم خواهیم پرداخت اما اول بگذارید سراغ متداول ترین آنها یعنی لب‌ها و چشمان متفاوت برویم.
برای کسانى که‌ می‌خواهند لب‌هایشان برجسته ترین آرایش را در صورتشان داشته باشد . امسال رنگ رژ قرمز بسیار متداول است . این رنگ که تنالیته‌های گوناگونی دارد برای همه سنین مناسب است و بهتر است به هنگام خرید شید‌های قرمز تستر‌هاى آن را امتحان کنید تا رنگ متناسب با مشخصات ظاهری خود را بیابید.
برای کسانی که‌ می‌خواهند چشم‌هایشان کانون توجه باشد . بهتر آن است که اگر چشم‌های ریز دارید از خط چشم کلفت و بیرونی استفاده کنید و اگر چشمانى درشت و پف کرده از مداد‌های داخل چشم . آرایش‌های تیره برای چشم بسیار اغوا کننده است اما این آرایش‌ها برای محیط کار یا تحصیل مناسب نیست . برای مجالس خود شما میتوانید از یک آرایش چشم غلیظ با سایه‌های تیره و جذاب استفاده کنید . با هر ترکیب بندی و آرایشى چشم و لب دو نقطه اساسى در ساختار چهره شما و جذابیت آن است پس با استفاده از متد‌هاى متناسب با چهره تان ، از مد امسال تبعیت کنید.

آرایش گام به گام

اولین گام برای آرایش توجه به ابروان است. ابروان نقش قاب را برای چشم بازی میکنند، یک تصویر زیبا در قاب زیبا و مناسب جلوه بیشتری پیدا میکند. ابروان کمک میکنند که چشمها و صورت قشنگی واقعی خودشان را بیشتر نشان دهند، البته در صورتی که مرتب و فرم گرفته باشند.




باید بیشتر سعی کنیم که ابروها را تا حد امکان طبیعی نگهداریم. بعضی ابروها فقط نیاز به برداشتن چند تار مو بعضی با تغییر دادن فرم، کامل میشوند. البته موقع برداشتن ابرو باید توجه داشت که موها یکی یکی و در جهت رشد مو برداشته شوند. برای برداشتن ابرو حتما لازم است چند نکته رعایت شود.
باید تو.جه داشته باشیم که چگونه فرم ابروان را پیدا کنیم. مداد را در امتدا بینی تا گوشه داخلی چشم میگذاریم، به این ترتیب خط شروع ابرو مشخص میشود. موهای بین دو ابرو را باید برداشت. مداد را کنار بینی میگذاریم به طوریکه امتداد آن از وسط مردمک چشم بگذرد، و یا به طور عمودی روی صورت قرار میدهیم تا از کنار لبه خارجی چشم عبور کند. حال محل بالاترین نقطه ابرو را مشخص میکنیم. مداد را کنار بینی، در مسیری که از گوشه خارجی چشم عبور میکند قرار میدهیم تا نقطه انتهایی ابرو را مشخص کنیم.

ابروی خوش فرم به زیبایی و جذابیت صورت میفزاید تا حدی که حتی با حرکت ابرو و چشم میتوانیم احساس خودمان را نیز ابراز کنیم. وقتی ابروها باریک و بالا هستند به صورت حالتی میدهند که بیننده را بیشتر متوجه ابروها میکند تا سایر اعضای صورت.
ابروهایی که فاصله بین آنها زیاد باشد و گوشه خارجی ابرو کمی رو به پایین باشد نگاهی خالی و بیتفاوت به چشم میدهد.
ابروهای پهن و نزدیک به هم چهره را اخم آلود و ترشرو نشان میدهد.
فاصله طبیعی بین دو چشم در ابروهای طبیعی برابر است با پهنای یک چشم.
در چشم های نزدیک به هم باید فاصله ابروها را به اندازه پهنای یک چشم بگیریم و اشکالی ندارد که مداد اندازه گیری کمی در گوشه داخلی چشم به طرف چشم قرار بگیرد.
برای چشم های دور از هم نیز فاصله دو ابرو را به اندازه یک چشم فرض میکنیم و مداد را جهت اندازه گیری کمی داخل تر قرار میدهیم، البته در گوشه خارجی چشم.۱
در بعضی افراد ابروها رو به پایین رشد میکنند که حتما باید آنها را با قیچی کوچک مخصوص ابرو و مژه کوتاه کنیم و جالب است که در این نوع ابروها حتی مژه ها هم مسیر رشدشان به طرف پایین است و مستقیم همه آنها را میتوانیم به وسیله فر مژه تاب بدهیم.

برگرفته از کتاب:
آرایش راز زیبایی و جوانی
تالیف:
پریچهر فتحی

۱۳۸۹ مرداد ۲۷, چهارشنبه

جذاب ترین آرایش

ما می خواهیم هر نوع آرایشی که برای پاییز و زمستان امسال مد شده است، را در پیش رویتان قرار دهیم. خط چشم و سایه های ملایم طلایی جدیدترین نوع میک آپ می باشند، که درخشندگی خاصی را به چهره شما ارزانی می دارد. در حقیقت رنگ طلایی یکی از رنگ هایی که است که می توان با آن کارهای زیادی انجام داد:
با هر رنگ پوستی سازگاری دارد و می توانید هم در طول روز و هم در شب از آن استفاده کنید (البته اگر این کار را زیرکانه انجام دهید) کمی رنگ طلایی درخشندگی مطبوعی را بر روی صورت شما به وجود می آورد و تناسب زیادی با فصول سرد دارد.
آیا همه افراد می توانند بر روی پوست خود از رنگ طلایی استفاده کنند؟ خانم جولیا ردفورد، مشاور در امور زیبایی پاسخ مثبت به این سوال می دهد. فقط کافی است با شیوه های استفاده از این رنگ آشنا شوید. اگر می خواهید از رنگ طلایی در چشمان خود استفاده کنید، باید کمی برق لب طلایی نیز بر روی لب های خود بمالید. اگر مقدار کمی هم بر روی گونه هایتان مشاهده شود، هیچ کس نمی تواند از آرایش شما ایراد بگیرد. سایه های طلایی و براق به تنهایی و یا با خط چشم های مشکی قیافه شما را جذاب و خواستنی می کنند. توجه کنید که در این حالت لب ها نباید بیش از اندازه پر رنگ شوند. استفاده از یک برق لب ملایم کفایت می کند.
استفاده از رنگ های طلایی بر روی چشم جلوه خاصی دارد. این چشم های شماست که بیشترین تاثیر را بر روی فرد مقابل می گذارد. جولیا معتقد است هنگامیکه در حال صحبت کردن با کسی هستید آنها به چشم های شما نگاه می کنند. و از این گذشته سایه چشم در طی مدت زمان طولانی از بین نمی رود و لازم نیست هر چند ساعت یکبار آنها را تجدید کنید؟!
یکی از متد های جدید آرایش پیشنهاد می کند که فقط مقدار کمی از رنگ طلایی استفاده کنید و تا آنجا که ممکن است آنرا به زردی متمایل نکنید. به دنبال رنگ های طلایی گرم و یا طلایی مخلوط با برنز بروید. چشم شما هر رنگی که داشته باشد، با رنگ های ذکر شده مچ خواهد شد. هیچ گاه کل پلک خود را (از محل رویش مژه ها تا زیر ابرو) طلایی نکنید. در نزدیکی مژه ها از رنگ طلایی پر رنگ تر استفاده کنید و هر چه از مژه ها دور می شوید تن طلایی را ملایم تر کنید. برای اینکه جذاب تر شوید از بعد از پلک تا زیر ابرو را محو کنید. سعی کنید که سایه از رنگ تقریبا طلایی از گوشه داخلی چشم شروع شود و در گوشه خارجی چشم به نقره ای برسد. این کار باعث می شود که رنگ حالت طبیعی تری را به چشمان شما القا کند.اگر می خواهید مقدار کمی طلایی به صورت خود نیز اضافه کنید، ابتدا باید مطمئن شوید که پوست شما در شرایط مناسبی به سر می برد، چراکه رنگ طلایی لک ها و جوش های موجود بر روی پوست صورت را برجسته تر می کند. پیش از آنکه بخواهید از پن کک طلایی و یا روشن کننده های طلایی رنگ استفاده کنید، پوست خود را تمیز کنید و بعد مقداری مرطوب کننده بر روی آن استعمال کنید. جولیا معتقد است زمانیکه پوست صورت شما تمیز باشد، درخشندگی بیشتر می شود و آرایش به اصطلاح بهتر بر روی پوست می خوابد.
و از همه مهمتر این است که اصلا لازم نیست خودتان را مثل مجسمه اسکار طلایی کنید، بلکه می توانید برای هر چه زیباتر شدن بر روی گونه های خود از رژگونه صورتی کمرنگ استفاده کنید. صورتی جزء رنگ های طبیعی به شمار می رود و سبب می شود تا چهره شما طبیعی تر به نظر رسد. هنگامیکه از آرایش طلایی استفاده می کنید، استعمال مقدار کمی صورتی به رنگ آرایش شما روح تازه ای می بخشد و باعث جذاب تر صورتتان می شود. استفاده از خط چشم در این نوع آرایش اختیاری است، اما قرار گرفتن ریمل بر روی مژه ها امری ضروری است! بر روی مژه های خود ریمل مشکی استفاده کنید و برای جذابیت هر چه بیشتر می توانید پس از اینکه ریمل کاملا خشک شد، روی مژه ها مقدار کمی اکلیل براق طلایی بریزید. سپس به وسط پیشانی و زیر برجستگی گونه های خود مقدار کمی پن کک طلایی ملایم بزنید. بقیه قسمت های صورت باید رنگ طبیعی خود را حفظ کنند. بر روی لب های خود نیز از رژلب بنفش براق و ملایم استفاده کنید آنگاه زیبایی شما یک میلیون دلار می ارزد.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
کلمات کلیدی : عکس های بهاره رهنما ,عکس های باران كوثری ,عکس های بهنوش بختیاری ,عکس های بهنوش طباطبائی ,عکس های چكامه چمن ماه ,عکس های الیزابت امینی ,عکس های الناز شاكردوست ,عکس فاطمه معتمد اریا ,عکس های گلشیفته فراهانی ,عکس های هدیه تهرانی ,عکس های الهام حمیدی ,عکس های هانیه توسلی ,عکس های كتایون ریاحی ,عکس های خاطره اسدی ,عکس های لادن مستوفی ,عکس های لادن طباطبائی ,عکس های لیلا اوتادی ,عکس های مهتاب كرامنی ,عکس های لعیا زنگنه ,عکس های لیلا

۱۳۸۹ مرداد ۱۵, جمعه

بیست و یک توصیه مهم آرایشی

قبل ازاینکه مداد خط چشم یا خط لب خود را بتراشید آن را به مدت ۱۰ دقیقه داخل یخدان یخچال یا فریزر قرار دهید. با این کار مداد کمی سفت می شود و هنگام تراشیدن و تیز کردن نمی شکند.
۲ اگر چشمان تان گود رفته است بهتر است به جای مداد خط چشم از نوع مایع آن استفاده کنید.
هنگام استفاده از ریمل برای اینکه صورت تان لک نشود، بهتر است لایه نازکی از ریمل را فقط روی مژه فوقانی بکشید. سپس با استفاده از فرچه ریمل مژه های بالا و پایین را ریمل بکشید تا توده نشود.
۴ قبل از فر دادن مژه های خود، ابزار مخصوص آن را برای چند ثانیه با سشوار گرم کنید. - همین گرمای اندک، فر مژه را برای مدت طولانی تری حفظ می کند.
۵ هنگام خرید کرم پودر، رنگ آن را در قسمت داخلی مچ دست خود تست کنید. پوست این قسمت از دست رنگ محصول مورد نظر را دقیقا همان طوری نشان می دهد که روی صورت تان جلوه خواهد داشت.
۶ برای اینکه کرم پودر مدت بیشتری روی چهره تان دوام بیاورد، کافی است یک قطره از مرطوب کننده تان را روی آن بریزید. -با این کار درخشش کرم پودر نیز بیشتر خواهد بود.
۷ کرم پودر باید آخرین چیزی باشد که روی چهره خود به کار می برید. به این ترتیب، قادر خواهید بود هر گونه لک ناشی از دیگر مواد آرایشی را بپوشانید.
۸ وقتی از ماتیک مات استفاده می کنید، طبیعتا روی لب خود احساس خشکی خواهید کرد.
برای اینکه این اتفاق نیفتد، کافی است قبل از استفاده از این نوع رژ لب، از کمی روغن (بلسان) لب استفاده کنید. -- بعد که کار آرایش چشم و باقی صورت را تمام کردید، از رژ مات استفاده کنید. تا این زمان دیگر روغن جذب لب ها شده است.
۹ برای اینکه رژ لب دوام بیشتری روی لب تان داشته باشد، قبل از استفاده از رژ روی لب تان، خط لب بکشید. سپس بر روی خط لب، رژ بمالید.
۱۰ سایه چشم تیره می تواند نقش خط چشم را هم بازی کند. فرچه ای تخت را مرطوب کرده و در سایه چشم تیره فرو ببرید. - سپس آن را روی خط مژه بکشید و به فاصله موجود بین مژه ها دقت کنید. بعد، همین رنگ را بالای خط مژه نیز به کار ببرید.
۱۱ رژ لب خود را حتما داخل یخچال نگهداری کنید تا بیشتر عمر کند.
۱۲ هنگام خرید رژ لب هرگز تستر را روی لب خود آزمایش نکنید. این کار بسیار غیربهداشتی است. بهتر است رژ را روی نوک انگشتان خود امتحان کنید.
۱۳ بعد از اینکه از رژ لب استفاده کردید، انگشت اشاره خود را داخل دهان خود فرو ببرید و به آرامی بیرون بکشید.رژ اضافی به انگشت تان می چسبد و بیرون می آید و دیگر مزاحم دندان تان نخواهد شد.
۱۴ رژ لب می تواند گاهی به عنوان رژ گونه به کار رود اما عکس آن هرگز صادق نیست.
۱۵ خط لب بر رژ لب مقدم است. اگر بعد از رژ لب تازه بخواهید از خط لب استفاده کنید، قادر نخواهید بود خط لب طبیعی خود را به درستی پیدا کنید.
۱۶ خانم های مسن بهتر است دور رژ لب های مات و براق را خط بکشند و صرفا از رژ لب های چرب استفاده کنند.
۱۷ اگر از رنگ رژ لب خود خوش تان نمی آید، آن را دور نیندازید. کافی است آن را با دیگر رنگ ها مخلوط کنید تا به ترکیب رنگی مورد علاقه تان برسید.
۱۸ اگر لب هایتان گوشتی و ضخیم است بهتر است خط لب را فقط در قسمت خارجی خط لب طبیعی خود به کار ببرید.
۱۹ اگر رژ لب تان شکسته است، کافی است شعله کبریت یا فندک را زیر قسمت شکسته بگیرید و وقتی شروع به آب شدن کرد، آن را روی قسمت پایه به آرامی بفشارید سپس آن را سر و ته کنید و بدون درپوش به مدت ۵ دقیقه داخل یخچال بگذارید.
۲۰ از رژ هایی که رنگ پرتقالی و قهوه ای دارند کمتر استفاده کنید چون باعث زرد شدن دندان ها می شود.
۲۱ برای اینکه فنجان یا لیوانی که از آن می نوشید، رژی نشود کافی است قبل از نوشیدن با احتیاط و پنهان کاری تمام، - سطح تماس آن را با نوک زبان خود کمی خیس کنید و سپس فنجان یا لیوان را به دهان ببرید.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
کلمات کلیدی : کتاب الکترونیکی دوربین مخفی, فروش, بازی, نرم افزار, سخت افزار, قطعات کامپیوتر, سایت تخصصی, پیشنهاد خرید سیستم, کاسترول, جی5, مکالمه ی زبان انگلیسی, نصرت, آکسفورد, دنیای دانلود, همه چیز مجانی, معجزه ی قرن, عشق, دوستی, محبت, خدا, خداوند, دین, مذهب, سیاست, عراق, جنگ, آلبوم جنگل آسفالت از هیچکس, علی اصحابی, مستی, اگه عشق منی؟......,رضا صادقی, وایسا دنیا, سی دی, آنچه شما خواسته اید, سرگرمی, فال, تست خودشناسی,,عکس های از بازیگران سینما, اس ام اس

آموزش آرایش برای کسانی که پوست تیره دارند

رنگدانه‌هاى بیشترى در پوست تیره نسبت به پوست روشن وجود دارد بنابراین باید نحوه آرایش و میکآپ این دو پوست با هم متفاوت باشد . پوست‌هاى تیره معمولا بسیار جذاب و زیبا هستند و با آرایش مناسب بسیار دلفریب به نظر‌ می‌رسند.آرایش بر روى پوست تیره‌ می‌تواند غلیظ تر از آرایش روی پوست‌هاى روشن باشد چرا که با این روش اجزاى صورت نمایان تر مى شوند
پایه پوست :برای پوست‌های تیره بهتر است از بیس‌های مایع استفاده کنید مثلا کرم پودر‌های مایع برای یکدست کردن پوست تیره بسیار عالی است. کرم پودر را قبل از استفاده روی چانه خود امتحان کنید . همان رنگی را که با پوست شما هماهنگی بیشتری دارد استفاده کنید. اگر ترجیح‌ می‌دهید پوستتان را یک درجه روشن تر کنید بهتر است تست کرم پودر پشت دستتان باشد.
پودر تکمیلى :حالا از یک پوشانده تکمیلى استفاده کنید که از شید کرم پودرتان یک درجه روشن تر باشد . پنکیک را با فرچه بر روی پوست بزنید.حتی از پودر بچه هم در شرایط اضطراری‌ می‌توان استفاده کرد. البته مواظب باشید که زیاد استفاده کردن از آن باعث سفیدی مصنوعی پوست‌ می‌شود .سعی کنید که همواره طبیعی به نظر برسید .
رژ گونه:اگر پوستی متوسط تیره دارید بهتر است از رژ گونه با رنگ سرخ ،‌‌ صورتى و یا رزی استفاده کنید واگر پوستی کاملا تیره دارید از رنگهای ارغوانى و برنز استفاده کنید به شدت از رنگهای قهوه ای و هلویی اجتناب کنید.براق کننده :پودر‌های براق کننده یا highlighter ‌می‌تواند در این بخش‌ها استفاده شود تا‌هاله صورتتان را نمایان تر کند. اطراف ناحیه چشم و استخوان گونه و پل بینی و بالای لب .البته در استفاده از آن دقت کنید . بسیار ملایم و کم استفاده کنید .
چشم ها: می‌توانید چشم‌هایتان را تیره آرایش کنید . از مدادهای قهوه ای تیره و یا مشکی برای چشمتان استفاده کنید تا با رنگ موهایتان هماهنگی داشته باشد. از سایه آبی یا بنفش برای پوست تیره استفاده کنید ، سایه‌های متالیک هم گزینه‌های خوبی است .سایه‌های خیلی سفید یا روشن کمتر مورد استفاده قرار‌ می‌گیرد . برای میهمانی شب یا مجالس‌ می‌توانید از مداد چشم نقره ای یا طلایی استفاده کنید . ریمل مشکی در هر حالتی برای پوست تیره مناسب است .
لبها:برای لبها بهتر است از مداد استفاده نکنید . از رژ لبهای تیره استفده کنید مثل بنفش ، قرمز تیره و یا از رژ لبهای مایع که براق کننده هستند استفاده کنید، اگر خواهان رژ کمرنگ هستید . این را بدانید پوست تیره به خودی خود جذاب است و با آرایش به راحتی‌ می‌توان عیب‌هایش را برطرف نمود
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
کلمات کلیدی : ایالات متحده،فیلیپین،تایلند،سنگاپور, بازیکنان تیم والیبال سایپا, بهترینها, تمرین کرد, تمرینات کششی, تورنمنت بین المللی والیبال در کشور کره جنوبی, جومونگ, دستگاه "تریدمیل", دوست داشتنی ترین بازیگران تازه کار, سالن وزنه هتل لوته بوسان, سریال امپراطریس اهن, سریال بهشت شرقی, سونگ ایل گوک, سونگ های گیو, شبکه اریرانگ تی وی, شهر بوسان کره جنوبی, شوبیز, لی جونکی, لی مین, هو, پسران مثل

آرایش طلائی برای بانوان

ما می خواهیم هر نوع آرایشی که برای پاییز و زمستان است، را در پیش رویتان قرار دهیم. خط چشم و سایه های ملایم طلایی جدیدترین نوع میک آپ می باشند، که درخشندگی خاصی را به چهره شما ارزانی می دارد. در حقیقت رنگ طلایی یکی از رنگ هایی که است که می توان با آن کارهای زیادی انجام داد:



با هر رنگ پوستی سازگاری دارد و می توانید هم در طول روز و هم در شب از آن استفاده کنید (البته اگر این کار را زیرکانه انجام دهید) کمی رنگ طلایی درخشندگی مطبوعی را بر روی صورت شما به وجود می آورد و تناسب زیادی با فصول سرد دارد.
آیا همه افراد می توانند بر روی پوست خود از رنگ طلایی استفاده کنند؟ خانم جولیا ردفورد، مشاور در امور زیبایی پاسخ مثبت به این سوال می دهد. فقط کافی است با شیوه های استفاده از این رنگ آشنا شوید. اگر می خواهید از رنگ طلایی در چشمان خود استفاده کنید، باید کمی برق لب طلایی نیز بر روی لب های خود بمالید. اگر مقدار کمی هم بر روی گونه هایتان مشاهده شود، هیچ کس نمی تواند از آرایش شما ایراد بگیرد. سایه های طلایی و براق به تنهایی و یا با خط چشم های مشکی قیافه شما را جذاب و خواستنی می کنند. توجه کنید که در این حالت لب ها نباید بیش از اندازه پر رنگ شوند. استفاده از یک برق لب ملایم کفایت می کند.
استفاده از رنگ های طلایی بر روی چشم جلوه خاصی دارد. این چشم های شماست که بیشترین تاثیر را بر روی فرد مقابل می گذارد. جولیا معتقد است هنگامیکه در حال صحبت کردن با کسی هستید آنها به چشم های شما نگاه می کنند. و از این گذشته سایه چشم در طی مدت زمان طولانی از بین نمی رود و لازم نیست هر چند ساعت یکبار آنها را تجدید کنید؟!
یکی از متد های جدید آرایش پیشنهاد می کند که فقط مقدار کمی از رنگ طلایی استفاده کنید و تا آنجا که ممکن است آنرا به زردی متمایل نکنید. به دنبال رنگ های طلایی گرم و یا طلایی مخلوط با برنز بروید. چشم شما هر رنگی که داشته باشد، با رنگ های ذکر شده مچ خواهد شد. هیچ گاه کل پلک خود را (از محل رویش مژه ها تا زیر ابرو) طلایی نکنید. در نزدیکی مژه ها از رنگ طلایی پر رنگ تر استفاده کنید و هر چه از مژه ها دور می شوید تن طلایی را ملایم تر کنید. برای اینکه جذاب تر شوید از بعد از پلک تا زیر ابرو را محو کنید. سعی کنید که سایه از رنگ تقریبا طلایی از گوشه داخلی چشم شروع شود و در گوشه خارجی چشم به نقره ای برسد. این کار باعث می شود که رنگ حالت طبیعی تری را به چشمان شما القا کند.
اگر می خواهید مقدار کمی طلایی به صورت خود نیز اضافه کنید، ابتدا باید مطمئن شوید که پوست شما در شرایط مناسبی به سر می برد، چراکه رنگ طلایی لک ها و جوش های موجود بر روی پوست صورت را برجسته تر می کند. پیش از آنکه بخواهید از پن کک طلایی و یا روشن کننده های طلایی رنگ استفاده کنید، پوست خود را تمیز کنید و بعد مقداری مرطوب کننده بر روی آن استعمال کنید. جولیا معتقد است زمانیکه پوست صورت شما تمیز باشد، درخشندگی بیشتر می شود و آرایش به اصطلاح بهتر بر روی پوست می خوابد.
و از همه مهمتر این است که اصلا لازم نیست خودتان را مثل مجسمه اسکار طلایی کنید، بلکه می توانید برای هر چه زیباتر شدن بر روی گونه های خود از رژگونه صورتی کمرنگ استفاده کنید. صورتی جزء رنگ های طبیعی به شمار می رود و سبب می شود تا چهره شما طبیعی تر به نظر رسد. هنگامیکه از آرایش طلایی استفاده می کنید، استعمال مقدار کمی صورتی به رنگ آرایش شما روح تازه ای می بخشد و باعث جذاب تر صورتتان می شود. استفاده از خط چشم در این نوع آرایش اختیاری است، اما قرار گرفتن ریمل بر روی مژه ها امری ضروری است! بر روی مژه های خود ریمل مشکی استفاده کنید و برای جذابیت هر چه بیشتر می توانید پس از اینکه ریمل کاملا خشک شد، روی مژه ها مقدار کمی اکلیل براق طلایی بریزید. سپس به وسط پیشانی و زیر برجستگی گونه های خود مقدار کمی پن کک طلایی ملایم بزنید. بقیه قسمت های صورت باید رنگ طبیعی خود را حفظ کنند. بر روی لب های خود نیز از رژلب بنفش براق و ملایم استفاده کنید آنگاه زیبایی شما یک میلیون دلار می ارزد.

رنگ های مناسب برای آرایش

با کمی اطلاعات درباره رنگها میتوانیم رنگهای مناسب برای آرایش را آسانتر انتخاب کنیم.
برای انتخاب رنگ فوندیشن و پودر با توجه به رنگ پوست و سایه زیر پوست، کرم پودر مناسب را که به رنگ اصلی پوست شبیه تر است انتخاب میکنیم.
برای ابروها، که رنگ مناسب آنها را خوش فرم تر و پرتر نشان میدهد، نیز رنگ مناسبی برمیگزینیم.
برای موهای جوگندمی از مداد ابروی خاکستری و برای موهای قرمز از مداد ابروی قهوه ای روشن استفاده میکنیم. برای افرادی که موهای مشکی و پوست تیره دارند، رنگ مداد ابروی زغالی پیشنهاد میشود.
سایه چشم که برای زیباتر نشان دادن چشمها استفاده میشود در رنگهای متنوعی ساخته میشود.
برای کسانی که چشم کوتاه دارند، رنگ روشن چشم را بزرگتر نشان میدهد. با شناخت کمی درباره رنگها و ترکیب آنها میتوانیم با کمی دقت، رنگ متناسب با چشم را انتخاب نماییم که حتما با مدل و رنگ لباس هماهنگی داشته باشد.
در مورد رژ لب، خانم هایی که پوست روشن دارند، رژ لب تیره را برای آرایش خود کمی زیاد میدانند و رنگهای شفاف و روشن را ترجیح میدهند و خانمهایی که پوست تیره دارند آسانتر طرف رنگهای شاد و تند میروند. البته با توجه به مد، فصل و رنگ لباس، اگر لازم باشد میتوانیم رنگ دلخواه را با ترکیب چند رنگ به دست بیاوریم.
خانمهایی که موهای بلوند، سفید و خاکستری دارند میتوانند از رژ لبهای صورتی روشن، قرمز روشن و نارنجی کم رنگ استفاده کنند. برای موهای قرمز، رژ لب هلویی، صورتی، قرمز روشن و شفاف توصیه میشود.
خانمهایی که موهای مسی و شرابی دارندمیتوانند رنگهای فوق را به صورت تیره تر استفاده کنند. برای موهای قهوه ای روشن و متوسط رژ لب صورتی، قرمز مرجانی، قرمز شرابی، قهوه ای روشن و رنگهای در این ردیف و برای موهای قهوه ای تیره و مشکی، رنگهای فوق در طیفهای تیره تر مناسب هستند.

نکات مفید آرایشی

یک آرایش زیبا با یک کرم پودر خوب شروع می شود. بطور مثال اکثر خانمها مانند اکثر خانمهای آسیایی ها و آفریقایی ها دارای پوستی با رنگ پایه زرد هستند. دانستن این واقعیت یکی از مهمترین نکات آرایش کردن است.
وقتی خانمی با این رنگ پوست از کرم پودر صورتی پررنگ یا نارنجی استفاده می کندآرایش خیلی مصنوعی به نظر می رسد و این خانم برای داشتن یک آرایش طبیعی و یکدست باید از کرم پودرهایی با پایه زرد استفاده نمایند. ۱-کرم پودر که پایه و اصل آرایش می باشد باید به درستی و مناسب با رنگ پوست شما انتخاب شده باشد. ۲- برای اینکه پوست شما خیلی برق نزند پس از اتمام آرایش از پودر جامد استفاده کنید. اگر پوست شما خیلی برق می زند از پودری استفاده کنید که روغن پوست شما را جذب کند.۳- هنگام استفاده از رژ گونه برس را از لاله گوش به سمت گونه ها حرکت دهید و در ضمن از رژ گونه های روشن استفاده کنید تا گونههای شما مشخص تر از پوست زیرین شود. بیاد داشته باشید که آرایش تیره تصویری گرفته تر و آرایش روشن به شما تصویری روشن تر و برجسته تر می دهد.۴- ابتدا روشن ترین سایه را بر پشت چشم خود بزنید.۵- بعد یک سایه با روشنایی متوسط بر روی اولین سایه بزنید.۶- تیره ترین سایه را در گوشه بیرونی چشم بزنید تا ایجاد عمق در چشم کند.۷- با استفاده از یک مداد خط چشم از مرکز چشم تا گوشه چشم خط کوتاهی بکشید.
۸- ریمل آرایش شما را تکمیل می کند. اگر چشمانی سیاه دارید از ریمل مشکی، سرمه ای یا قهوه ای تیره و یا بی رنگ استفاده کنید. ۹- هنگام رژ زدن، رژی را انتخاب کنید که منعکس کننده شخصیت روانی و درونی شماست. برای رژ زدن از برس مخصوص آن استفاده نمایید. اینکار نه تنها باعث می شود که طرح و خط اصلی لب شما مشخص شود بلکه می شود میزان رنگ رژ روی لب را کنترل کرد. اگر قبل از رژ زدن قدری پودر به لبهایتان بزنید ماندگاری رژ بر روی لبها افزایش می یابد. برای حفظ فرم لبها و جلوگیری از خشک شدن و پوسته پوسته شدن لبها قبل از رژ زدن کرم ویتامین E به لبها بزنید و برای پاک کردن رژ لب، لبها را با گلیسرین پاک کرده سپس بشویید.۱۰- بعد از رژ زدن از برق لب استفاده کنید تا لبهایتان زیباتر به نظر برسند و رژ لب روی لبهایتان خوب بنشیند.۱۱- رنگ لاک خود را مناسب با رنگ آرایشتان انتخاب نمایید.۱۲- پس از اتمام آرایش می توانید از اسپری های فیکس کننده آرایش نیز استفاده کنید. این اسپری ها باعث می شود آرایش مدت طولانی تری بر روی صورت شما بماند.
Tags: آرایش زیبا, آرایش چشم, رنگ پوست, رژگونه, سایه چشم, مداد خط چشم, مهمترین نکات آرایش, کرم پودر خوب